Full version: enkel grund?
lol
Jag har äntligen bestämt mig för ett väggmonterat Serralux 3700 x 3700 mm (14 m2). Jag vill förstås kunna odla i det, men bara som kallhus. Framförallt vill jag ha det som lusthus med stampat jordgolv flirting.gif (till att börja med i alla fall).

Huset det ska monteras på ligger ganska högt, så jag inbillar mig att avrinningen är bra och dräneringsbehovet inte stort. Jag har läst här hur alla andra gjort jätteambitiösa grunder till sina växthus och blir lite orolig.... jag hade inte alls tänkt gräva ut hela ytan utan bara för själva växthusstommen. Är jag helt fel ute??? confused.gif Tacksam för svar, för detta oroar mig mest nu... känns som att kostnaden springer iväg om grunden måste göras grundligare - men det måste den kanske?
MariaS
Det finns enkla stommar som man bara "knackar" ner i marken för växthus. Inga konstigheter alls. Brukar säljas på samma ställe som växthuset.
lol
Tack Maria, jag tror fortfarande att jag gör en enkel stomme som grund - det är väl bara dräneringen som jag är osäker på egentligen.
MariaS
Är dräneringen för huset OK lär du inte behöva göra mer för växthuset. Särkilt inte om du bara gör en enkel grund och har bra ventilation.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon