Full version: Krukfat till sådder
Solstorm
Har ni samma problem som jag att få tillräckligt med krukfat till såkrukorna?

Ett tips är köttrågen från affären. De stora (för ex 1 kg färs) får det plats 6 krukor i. De små trågen (för ex 1/2 kg färs) får det plats 4 mindre krukor i. Synd att jag inte kom på detta tidigare och började spara tråg för länge sedan.

Finns det någon magiker som kan komma på ett krukfat som har plats till massor av krukor men som inte tar någon plats i fönsterkarmen?
titti49zon6
Jag hittade billiga brickor på COOP som det ryms minst 12 krukor på,
passar perfekt att ställa på fönsterkarmen och är dessutom snygga att se på bravo.gif
en del ställer jag på hyllan med belysning över
Godisburkar är bra dom med, rymmer 4 styck 9 cm krukor dom använder jag till
tomatplantorna, lätt att vattna underifrån
Gloriana
Stora godisburkar, såna som det kommer lösgodis i. De rymmer fyra krukor av den sorten jag använder. Man burkar kunna få dem gratis när de fyller på lösgodiset.
MariaÖrebro
Jag köpte brickor på IKEA. De är i blå eller frostad plast och hur stadiga som helst! De första jag köpte (blåa) kostade 5 kronor styck, men när jag skulle köpa fler kostade de 15. Det är ändå billigt för det man får. De rymmer MASSOR! Dessutom är de lätta att bära.
johannea
Hemtex har oxå jättebilliga, bra och snygga "småbrickor" som får plats på fönsterbrädan.
Lemonne
Jag använder dylika plastbackar som finns på bilden, fast gröna och utan hål i botten. Jättesmidigt att flytta runt, tom stapla på varandra om sådden behövs flyttas någonstans. Kanske inte världens snyggaste, men de jag köpte kom från en gammal plantskola
för femton kronor styck. Det finns massor av annonser på blocket varje år, det är bara att hålla utkik!
[attachment=14347:8684458241.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon