Monaxe
Hur gr ni andra pallkrageodlare? Grver ni ur den gamla jorden och fyller p ny nu p vrkanten? Eller blandar ni gammal och nytt?
Bara gdslar?

Har haft mina kragar i 3 r nu, har mestadels sptt p med ny jord och gdslat, men det kanske r lge att byta helt efter ngra r?
Lena i Torslanda
Jag fyller bara p med gdsel, och ganska kraftig sdan, ingen "5 psar fr 100 :-"gdsel utan riktig stallgdsel. Dessutom lter jag gamla rester frn det jag odlat tidigare ligga kvar under hst och vinter och komposteras, det kan vara blast frn mortter, rdbetor mm
MariaS
Det gr bra med toppgdsling. Dremot r det bra om man kan grva om i pallkragarna, s man fr tillbaka strukturen p jorden.
Marit vid Julita
Att odla i pallkragar r ju bara ett stt att f en enklare odling och lite hgre fr att inte behva bja ryggen s mycket men annars r det ju bara att odla precis som vanligt i ett trdgrdsland och dr byter man ju inte ut ngon jord i ondan utan blandar bara i kompostmaterial som kar p mullhalten.
Bassam
Hej
Jag tycker att sga, ni kan bort frsta 10- 15 cm frn gamla jordar och stta i stllet bra jord som blandad med komposten,
Obs: finns bra jord som har lg bild p sckarna, de r bra.
Lycka till, H: Bassam
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon