Full version: Lysrör på biltema
Norrlänning
Hej

Var och köpte lysrör på biltema för några veckor sen ,köpte man 25 st så kostade dom just under 20 kr st
någon som vet om dom är bra ,brukar ha vanligtvis kallvita.

Lysrör G13
Ljusfärg dagsljus. Lämplig för växthus m.m. Färgtemperatur 6500K. Sockel G13. 230 volt 36 watt

norrlänningen
MariaS
De verkar helt OK.
Lady Hamilton
de blir bra tummenupp.gif
ängsvädd
Jag har hört att dagsljusrören på Biltema kostar ca 20 kr styck. Man kan säga att skenet från dagsljusrör med färgtemperatur 6500 K är kallvitt.
Norrlänning
Det låter bra.

Man blir alltid osäker när något är så pass billigt.

Norrlänningen
MariaS
CITAT (Norrlänning @ 23-02-2008, 19:06) *
Det låter bra.

Man blir alltid osäker när något är så pass billigt.

Norrlänningen

Det enda jag kan tänka mig är påverkat av priset, är möjligen då kvaliteteten. Livslängden kanske inte är som den borde, men för det priset byter man ju gärna rör någon gång extra i alla fall.
Lady Hamilton
Jag anser mig använda mig av "super rör" Philips TLD-840 58W 5200 lm och dina 36W verkar som jag kollat vara i samma "klass" om inte bättre t.o.m Så jag gratulerar till ett lyckat köp Sedan kan det ju visa sig som Maria gissade att de håller sämre alltså inte ca 10-15000-timmar Men det saknar nog betydelse i detta sammanhang giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon