HelénE
Bor i Sthlmsområdet och har år efter år haft klockranka på balkonen, för grönskans skull. Några gånger har jag belönats sent i augusti eller i september med 1-3 blommor, men mer än så har det aldrig blivit.

Nu är där minst 35 knoppar, vissa riktigt stora och några just begynnande.
Helt otroligt, kommer få njuta av massa lila blommor inom 1-2 veckor och hela augusti/september ut.

Lycklig Helén
stina
Grattis, vad jättekul!

Mina föräldrar har alltid klockranka på balkongen, en balkonglåda på varje sida och så drar de snören upp på väggarna och i taket. Klockrankorna brukar växa ihop så att de sitter som i ett klockrankerum. Men det är sällan det hinner bli några blommor.
Eva i Norrköping
Låter jättehärligt! Vore kul att se en bild på det, har du någon sådan?
Mikael
Våra klockranka blommar också och vi har haft tur eftersom de alltid blommat för oss. I år köpte jag färdiga plantor med vit klockranka men tycker inte att denna blev särskilt bra. Eller så blommar den inte lika kraftigt...
/Mikael
HelénE
Ska försöka mig på foto när blommorna slagit ut, första borde slå ut strax efter helgen.

Helén
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon