zimone
Hej alla trädgårdfantaster yes.gif Jag undrar om det är någon som har ett förslag vad man ska göra med en rabatt som är just nu full av ogräs, men! oxå en del fina vårväxter.
Jag hade tänkt mej att ta bort en del och spara plus rensa bort alla blommor och gräs som finns, sen att täcka hela rabatten med någon slags sten och sedan bara ha blommor lite här och var i rabatten, Ganska mycket jobb tror jag.
Finns det någon som gjort något liknande och har en bild att skicka så är jag jätte tacksam.

Zimone
ingrid fuxwall
Har du någon bild att visa oss? Blir enklare att ge tips då

ingrid och så givetvis var du bor
ewa zon 3
Jag skulle låta vårväxterna (lökväxter?) blomma över och sen gräva upp de jag vill spara, plocka bort alla ogräsrötter och spara växterna antigen i krukor eller gräva ned någonstans tillfälligt. Kanske kan du också passa på att dela en del för att på så sätt få fler plantor av de du gillar.
Vårväxter är fint men jag skulle också tänka på växter för sommar och höst. Kanske finns det även sånt i rabatten?
Har själv en del stenar i rabatterna men inte så mycket som du verkar vilja ha. Prydnadsgräs och låga rosor tycker jag är fint till stenar.

/Ewa
zimone
CITAT (ingrid fuxwall @ 24-02-2008, 19:39) *
Har du någon bild att visa oss? Blir enklare att ge tips då

ingrid och så givetvis var du bor

HEj och tack för svaret.
Just nu har jag ingen bild men ska skicka en senare, för tillfället ser den hemsk ut crying.gif Men den har varit mycket fin med mycket blommor mest till våren, så jag tänkte lägga marktäckande och sen någon slags sten över alltihopa, efter att jag tagit bort de blommor jag vill ha. Jag bor ner i Skåne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon