|
ängsvädd
24-02-2008, 20:04
Hur många har sköldpaddor här? Jag har inga sköldpaddor men planerar att skaffa i år, när hantverkare o möblering är klar.
Vore kul att höra även vilken art ni har.
Jag har en rödörad som är ca 11 - 12 år nu...som heter Skalis...
Hejsan.
Jag har två damer av arten Chrysemys picta bellii (Målad Vattensköldpadda)
Men det vet ju redan du Mimmi;) Jag trodde förövrigt att du redan hade sköldpaddor!?
MVH Pelle
ängsvädd
24-02-2008, 21:13
CITAT (Pelon @ 24-02-2008, 21:07)  Hejsan.
Jag har två damer av arten Chrysemys picta bellii (Målad Vattensköldpadda)
Men det vet ju redan du Mimmi;) Jag trodde förövrigt att du redan hade sköldpaddor!?
MVH Pelle Det var flera år se´n.
Jaha. Ok.
Då är jag med. Verkade lite underligt att vara så insatt i sköldpaddor om du aldrig hade haft några:)
MVH Pelle
Jag fick ta bort mina för några år sen, hade 2 rödörade i 25 resp 30-årsåldern
skogstroll
25-02-2008, 08:26
Har Musse som är ca 15 år, han är en blandraslandsköldpadda och rätt liten, men han älskar att bitas i tårna
Orkidétjuven
03-03-2008, 12:24
Jag har tre st rödörade och en thailänsk boxsköldpadda som bor i en stor damm på min fars jobb, lite större yta än vad jag kan erbjuda hemma
ängsvädd
08-06-2008, 09:57
Nu finns det en till sköldpaddsägare här på odla - nämligen jag  För en vecka sedan åkte jag till Västerås och hämtade Olivia, en mysksköldpaddshona av arten Sternotherus minor minor  Så roligt att vara sköldpaddsägare
Blackelvira
08-06-2008, 11:18
Min lillebror fick en sköldpadda när han fyllde 10år som var liten som en femkrona,jättesöt. Hon hette Sköldebjär och var en riktig surkart mot alla utom min bror. En gång bet hon sig fast i kattens öra som hon tyckte blev lite för närgången t.ex. Men så dog min lillebror 23 år gammal och sköldis blev sig aldrig mer lik,hon tynade bort och dog av sorg tror jag. Mamma och jag smög oss till brorsans grav sent en kväll och begravde henne i blomrabatten så nu är de tillsammans igen.
rosa312
08-06-2008, 20:00
Här finns en rysk stäppsköldpadda med det ytterst fantasifulla namnet Sköldis. Just nu njuter han de varma härliga dagarna betandes i sin lilla hage.
ängsvädd
09-06-2008, 05:30
Kul med ytterligare en Sköldis  Härligt att han får vara ute o beta
Samsara
24-06-2008, 09:54
Mimmi, du vet redan om min Gustav, 11 årig Morisk Landsköldpadda...Misstänker att du varit inne och läst på sköldpaddsforumet, men kanske inte visste jag var här Blandraslandsköldpadda? Har aldrig hört talas om det med tanke på att man inte ska blanda sköldpaddor.
ängsvädd
24-06-2008, 11:50
Jaha, är det du  Kul  På tisdag får jag hem en kompis till Olivia - min sköldpadda
Samsara
24-06-2008, 16:39
Har läst det på det andra forumet, trivs hon? Kul att hon ska få en kompis, jag vill också skaffa en kompis till Gustav sen Lisa försvann, men det lär dröja ett tag hoppas inte för länge.
ängsvädd
27-06-2008, 20:38
Ja, hon verkar trivas. Jag är lite osäker på det här med kompis, är orolig för att det inte ska funka. Det är en aggressiv art har jag hört. Och jag kan inte ha fler akvarier så i så fall gäller det att hitta ett bra hem åt nykomlingen. Jag funderar fram och tillbaka på om det bästa för Olivia är att vara ensam sköldpadda tillsammans med malarna.
Fråga på sköldpaddsforumet om lämplig sköldpadda till Gustav innan du skaffar någon tycker jag.
Platinum
27-06-2008, 20:50
Jag har inte en sköldpadda men vårdar en sköldpadda, bidde så eftersom jag har akvarier och min styvdotters mamma inte är för levande djur. Söt är den lilla krabaten iaf, som jag är värd åt
ängsvädd
27-06-2008, 20:54
Om du vill få skötselråd och få sköldpaddan artbestämd så kan jag tipsa om sköldpaddsforumet. Minns inte webbadressen, men om du går in på min hemsida och klickar på länkar så kommer du dit http://www.skoldpaddormedmera.se
Platinum
27-06-2008, 20:58
CITAT (MimmiH @ 27-06-2008, 21:54)  Om du vill få skötselråd och få sköldpaddan artbestämd så kan jag tipsa om sköldpaddsforumet. Minns inte webbadressen, men om du går in på min hemsida och klickar på länkar så kommer du dit http://www.skoldpaddormedmera.seVet det är nån grekisk sköldpadda som inte ska bli tokstor, det räcker för mig än så länge
ängsvädd
27-06-2008, 21:09
Synd för sköldpaddan att du inte vill ta reda på mer om hur arten ska skötas. Så mycket kan jag säga att det är ingen grekisk sköldpadda iaf  Jag hoppas verkligen att den även har landdel med solplats/värmelampa...
Platinum
27-06-2008, 21:13
CITAT (MimmiH @ 27-06-2008, 22:09)  Synd för sköldpaddan att du inte vill ta reda på mer om hur arten ska skötas. Så mycket kan jag säga att det är ingen grekisk sköldpadda iaf  Jag hoppas verkligen att den även har landdel med solplats/värmelampa... Ska tipsa styvdottern om det forumet avsett art.
skogstroll
29-06-2008, 12:44
Min blandrassköldis Musse fick ett bad i dammen idag, han verkade gilla att simma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|