Full version: Levande pelargonier
zimone
Hej igen!
Jag köpte lite olika pelargonier förra året som stod och växte sig jättefina, i höstas satte jag ner dom i min källare med tron att dom skulle klara sig, men hur gör jag för att dom SKA klara sig?
En del kan ju spara blommorna i flera år confused.gif
messermark
Jag har kvar mina pellisar från år till år och det jag gör när hösten är här är att jag ställer mina svalt (5-10 grader) och mina har ljust. De får vatten endast en gång under vintern och det är i januari. (ca 1,5 dl var) I slutet på februari vattnar jag lite mer (höj värmen) och sen när jag kan sätta ut dem får de ny jord och en klippning för att se ut som blommor ingen. De är jättefula efter vintern, långa och ljusa. Lycka till.
mojan
Jag har just väckt mina pelargoner. Misströsta inte även om de ser ut som pinnar med vissna blad. Skär av en bit på en stam, är det grönt inuti så lever den och vill ha ny jord, beskärning, ljus och vatten. Är den brun och torr så är den grenen död men det kanske finns liv längre ner på grenen eller i någon annan gren. Man får pröva sig fram!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon