vihemma
07-08-2003, 07:32
Hej
Det finns också på ett antal olika affärer en otroligt bra produkt vid namn Salubrin den finns både som lösning och salva, ni som inte testat den prova!
http://www.hardford.se/dailycare/ownbrands...alubrin_se.html
digitalkarin
07-08-2003, 09:36
Jag kan inte leva utan Salubrin!
evarina
07-08-2003, 11:10
Någon som testat den nya pennan på apoteket, after-bite? Vore intressant och se om den är bra. Ska innehålla delvis salubrin tror jag.
Verkar smidigare att ha med sig.
Åsa, mälardalen zon 2
08-08-2003, 21:14
Ännu smidigare när man är ute i nauren är att använda naturens apotek lite krossade groblad fungerar ofta lika bra mot insektsbett, brännblåsor från brännässlor osv. .
Eva Swahn
08-08-2003, 23:46
Jag har aldrig tidigare år fått sådana reaktioner av myggbett som i år. Det har blivit svullnader som om det vore allergiska getingstick. Ibland har jag sett grotesk ut. Och klådan stillar sig inte. Har för närvarande över 100 bett
Adri-Anne
09-08-2003, 05:53
Myggen i år är hemska! Köpte på apoteket något som heter MyggA.
Smorde in mig efter alla konsters regler, lade på lite extra för säkerhets skull. Gick sedan ikring och stank som en skunk. Resultat 9 myggbett på någon timme.
Sedan kliade dom i flera dagar.
Ann-Marie på Dal
09-08-2003, 06:47
Ja man ska väl inte rekommendera läkemedel för mygg bett men Eva S... kan inte låta bli. Om du har sådana reaktioner finns antihistaminer på apoteket, som Zyrlex eller Clarityn eller liknande. Räcker med ett piller om dan och det funkar.
Själv får ja jättereaktioner av röd myrbett ( och vi har massor av myror i vår trädgård) och det funkar, jag har blivit så illa tvungen att medicinera för att kunna rensa och krypa runt i trädgården.
Mitt knep mot myggbett heter taklök. Tar ett blad och bryter det, fuktar mygbettet med vätskan från brottstället.
En kompis till mig har en dotter som får jätteblämmor av myggbetten. Hun brukar ta ett blad, krossa det och lägga geggan mot myggbettet, tejpa fasst eller nått. Myggbättet försvinner på en bråkdel av tiden jämfört med annars.
jag tycker som ni och i mitt husapotek finns
salubrin, såpa, vitlök
brukar hjälpa mot de mesta
idag blev jag stuken i handen av en geting det gjorde väldigt ont i 5 min
jag tog såpa på direkt och det hjälpte blev ingen svullnad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.