|
mamamaggan
25-02-2008, 00:36
Vad tänker ni på när man säger sommar ? Har ni några speciella drömmar eller förväntningar inför den ?
Tänker på lata dagar i en hammock , trevliga grillkvällar , mycket bad i sjön som har en behaglig temp ( lite drygt 20 grader ) och ligga på bryggan och titta på " små lätta moln".
Själv hoppas jag att vi fått ner de frösådda plantorna i jorden och att det blir en något så när jämn fördelning av sol och regn.
Drömmen vore att min man hade blivit frisk och att jag själv mår så bra att vi kan vara mycket vid sommarstugan eller kanske åka på semester några dagar.
Vår stuga ute på ön är sommar för mig... Vi flyttar ut så fort vi slipat och målat båtbotten färdigt. Förhoppningsvis är den tunna isen som är kvar borta inom en vecka, då blir det rekordtidig flytt i så fall.
Alexander-VG-zon3
25-02-2008, 07:41
sommar för mig är soligt och varmt ( över +30c ) och knastrigt torrt . och det blommar härligt och allt är bara så vackert och underbara färgstarka solnedgångar och sen bara en kort stund efter är solen tillbaka . och även trevliga grillkvällar och sova under barhimmel och var mycket i skogen och va vid havet . och så åka runt i skåne och se på trädgårdar eller ta en tur till botaniskan .
Aqvakul
25-02-2008, 09:54
lite mindre regn aen foerra sommaren hade suttit fint
skogstroll
25-02-2008, 09:56
Lagom varmt o skönt, grilla grilla grilla, sitta i växthuset och se hur det växer, ta ett dopp i havet, ta en båt ut i skärgårn...mmmmm
AnnammA
25-02-2008, 09:58
CITAT (aq42 @ 25-02-2008, 09:54)  lite mindre regn aen foerra sommaren hade suttit fint  Dito  och att få se de nyplanterade rosorna blomma.
Eva-Helene
25-02-2008, 10:05
Den kommande sommaren förväntar jag mig: mycket fiskande med grillning över öppen eld; full fart på röken där den enorma fiskefångsten blir till läckra middagar och smörgåspålägg; ett bra blåbärs-, hallon- och lingonår så att man slipper köpesylt; lagom med regn och sol; att jag har plats med alla växter jag sår...  (hur det nu ska gå till... en planta av varje sort???...  ); att jag får träffa mina barn mycket.
Det bästa med sommaren är: ingen snö(usch fy blää) gräva i rabatter och på min odlingslott, ha fem veckors semester va skönt att slippa jobba, sitta på altan och titta på blommerna, grilla, cykla överallt utan att behöva va rädd att halka ihjäl sig, sen att gå på alla skolavslutningar det är ju det bästa.
Min sommar önskar jag blir så här: Att få sätta i ekan och ro över till stugan. Jag vill göra ett nytt stenparti ner mot sjön och till det behövs mågna turer över med ekan full med jordsäckar. Sitter gärna på alltanen och tittar ut över sjön på kvällen men något gott på fatet och i glasen också. Längar så att det skall bli riktig vår[attachment=13904:vacker_k...Sandsjön.jpg]
Lagom sol och regn. Huset ommålat Inga huggormar i rabatterna! Inga huggormar i grönsakslandet! Barnbarn på besök. Upptäcka ett nytt landskap i Sverige.( Har fortfarande aldrig varit i Dalsland eller på Öland. m. fl. landskap) Att bara få vara. [font="Comic Sans MS"][/font]var kom den sista raden ifrån? Jag kan inte det här!
Farbror Blå
25-02-2008, 12:30
Jag vill kunna ligga på stranden i värmen och känna solen steka min mage, mens jag läser en bra bok. Koppla av med et dopp då och då. DEEET är sommar , det =)
Aqvakul
25-02-2008, 12:31
CITAT (Farbror Blå @ 25-02-2008, 13:30)  Jag vill kunna ligga på stranden i värmen och känna solen steka min mage, mens jag läser en bra bok. Koppla av med et dopp då och då. DEEET är sommar , det =) visst aer det...
Jag vill ha lite mindre regn än förra sommaren *snäääälla*
Sedan hoppas jag på mysiga grillkvällar i trädgården och långpromenader längs sandstranden...
Ciczi
Alphaville
25-02-2008, 17:06
Solsken och bra skörd! En dagstur till västkusten skulle inte vara fel. Ljudet av måsar, sitta på en klippa och titta på solnedgången... Bara lugn och ro i hängmattan med en bra bok. Trevliga cykelturer. Och en god vaniljglass emellanåt.
Ta båten ut på en fisketur i gryningen med morronfika o mackor
skogstroll
25-02-2008, 18:32
kom på att jag vill ju doppa fötterna i dammen (som ska fyllas med vatten) och sitta och njuta
rahmat2
25-02-2008, 20:27
Längtar efter de lediga dagarna i sommar,när jag kan ta en halv vattenmelon med en bit ost , några tunnbröd(libabröd), några gurkor från södra Europa och mellanöstern , några frukter, min lilla radio och en termos med kall vatten till havet nära Göteborg. Hela dagen tillbringar jag där, dels i dattnen och dels i stranden ätander och drickandes. Rahmat
Myosotis
25-02-2008, 21:53
Sorry men jag tycker tvärtom. Jag vill ha så kallt som möjligt, hatar värme, brukar barrikadera mig inomhus och längta ut när det är som värst. Värmen och fästingar, knott, mygg, bromsar osv. gör att man knappt kan vara utomhus. Jag blir rastlös bara jag tänker på stillasittandet. Usch. Förra sommaren var rätt okej förutom den där korta värmeböljan i början. Året innan fick jag nästan panik ibland på kvällarna, man var så trött men hade ingenstans att ta vägen, det var så varmt överallt och man kunde inte sova.
rahmat2
25-02-2008, 21:59
CITAT (Myosotis @ 25-02-2008, 21:53)  Sorry men jag tycker tvärtom. Jag vill ha så kallt som möjligt, hatar värme, brukar barrikadera mig inomhus och längta ut när det är som värst. Värmen och fästingar, knott, mygg, bromsar osv. gör att man knappt kan vara utomhus. Jag blir rastlös bara jag tänker på stillasittandet. Usch. Förra sommaren var rätt okej förutom den där korta värmeböljan i början. Året innan fick jag nästan panik ibland på kvällarna, man var så trött men hade ingenstans att ta vägen, det var så varmt överallt och man kunde inte sova. Tjena, Myosotis! Jag kan hålla med dig. När det är vinter älskar jag att vara i de områdena med riktigt meters snö. Jag äter också bättre på vinterna. Dricker bättre och även sover bättre på vintern. Men på sommaren är det annat som gäller. Vi kan väl njuta av alla årstider. Rahmat
Myosotis
25-02-2008, 22:06
CITAT (rahmat2 @ 25-02-2008, 21:59)  Vi kan väl njuta av alla årstider. Rahmat Jag ska försöka!
mamamaggan
25-02-2008, 22:18
Myosotis , kan du inte leta upp en skuggig plats , smörja in dig med myggmedel alternativt spänna upp ett myggnät ? Förstår dig till viss del . Gillar heller inte värme och en massa flygfän men jag har i regel tillgång till badsjö där jag kan svalka av mig.
Sommar = äntligen kunna vara ute efter lång vinter ... njuta av sol och värme, grilla
ingrid fuxwall
25-02-2008, 22:33
Längtar till sommaren, då ska jag gräva upp gräsmattan och plantera alla blommor jag sått.
ingrid
mamamaggan
25-02-2008, 22:35
Det ska bli ett blomsterhav då Ingrid , eller ?
ingrid fuxwall
25-02-2008, 22:48
CITAT (mamamaggan @ 25-02-2008, 22:35)  Det ska bli ett blomsterhav då Ingrid , eller ? Blir nog snarare en Ocean
mamamaggan
25-02-2008, 23:02
CITAT (ingrid fuxwall @ 25-02-2008, 22:48)  Blir nog snarare en Ocean  Det låter  men för övrigt alldeles ljuvligt !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|