Jag håller på att snickra ihop en liten hemsida i FrontPage. Är det någon som vet hur jag gör för att ändra färgen på rullningslisten. Jag skulle vilja ha en klarblå färg.
Vet inte om det är detta du är ute efter?
Klicka på Design längst ned i dokumentfönstret i vyn Sida.
Markera den infogade ram du ska arbeta med genom att flytta pekaren till den översta kantlinjen i ramen tills den ändras till en vänsterpil , och klicka.
Klicka på Egenskaper på Format-menyn.
I dialogrutan Egenskaper för infogad ram anger du ett eller flera av följande (om du inte gör det används standardvärden):
Namn Den infogade ramens namn.
Startsida Ange eller ändra ramstartsidan (ramstartsida: Den sida som visas först i en ram när en besökare bläddrar till en ramsida som innehåller ramen. I FrontPage kan du tilldela ramstartsidan till en ram i Sidgranskning.).
Rubrik Ange ramens rubrik.
Ramstorlek Ange bredden eller längden på den infogade ramen i bildpunkter (bildpunkt: En måttenhet som bildskärmen använder för att rita upp bilder. Dessa enheter, som ofta visas som små prickar, utgör bilderna som visas på skärmen.) eller procent.
Marginaler Ange ramens marginaler i bildpunkter.
Justering Ange ramens position på sidan.
Rullningslister Ange alternativ för rullningslister.
Alternativ text Ange vilken text som ska visas om webbläsaren inte har stöd för ramar.
Visa kantlinje Markera den här kryssrutan om en kantlinje ska visas runt ramen.
Obs! Klicka på knappen Format (om den är tillgänglig) för att ange andra formateringsalternativ med hjälp av en övergripande formatmallar (CSS-dokument: Ett CSS-dokument (Cascading Style Sheet, överlappande formatmall) är ett dokument med formatmallsinformation som flera webbsidor kan referera till. Formatmallarna definierar utseende och formatering av innehållet på webbsidorna och gör så att redigerarna får bättre kontroll över hur innehållet visas i olika webbläsare.) som en infogad stil (infogad formatmall: En metod att använda CSS-dokumentegenskaper och -värden på ett objekt på en sida, till exempel en tabell. Du kan använda den här metoden även om sidan inte är länkad till en extern formatmall eller innehåller en inbäddad formatmall.).
Tack för tipset men tyvärr har jag inte den varianten av FrontPage som har ett Designalternativ.
Kan man inte gå in i HTML och skriva in ett värde på färgen på rullningslisten. Rullningslisten finns ju redan men det är färgen jag vill ändra på.
Jag har för mig att jag lyckats med detta en gång för länge sedan men nu vet jag inte vad jag ska skriva. Jag tror att jag infogade en tagg mellan <head> och </head>.