CillaM
Jag gjorde en liten annorlunda sak jämfört med vad jag brukar göra. Jag sådde i höstas i växthuset, med de bästa förhoppningarna att det INTE skulle börja gro för tidigt. Nu idag såg jag lite närmare på sådderna och det börjar bli så där skirt grönt. Precis vad jag ville skulle ske. Mycket av dessa sådder, ifall alla kommer upp kan jag senare ställa ut.

Höstsådd
Mrs-E
Det var ingen dålig sådd biggrin.gif imponerande, lite avis på att du har ett växthus crazy.gif
MariaS
CITAT (CillaM @ 25-02-2008, 20:23) *
Jag gjorde en liten annorlunda sak jämfört med vad jag brukar göra. Jag sådde i höstas i växthuset, med de bästa förhoppningarna att det INTE skulle börja gro för tidigt. Nu idag såg jag lite närmare på sådderna och det börjar bli så där skirt grönt. Precis vad jag ville skulle ske. Mycket av dessa sådder, ifall alla kommer upp kan jag senare ställa ut.

Höstsådd

Visst är det kul!
Kajsa i Arvika
Får vänta på mina höstsådder tills solen väcker dem... har inte plats inne för dem så de får vackert klara sej ute tills våren kommer.. längtar.. wub.gif
*Ulrica*
Kul! Jag blev så glatt överraskad i lördags (hade av någon anledning fårr för mej att det var den 1 mars... whist.gif ) när jag tog in det som jag sådde i början av januari. En sort hade redan grott! En Campanula latifolia 'Lotzes Dark Bells' hade fullt av små bladpar på små stjälkar! Igår hade även Campanula latifolia 'Alba' börjat titta upp. Båda fick åka ner i källaren under lysrören och resten står i "syrummet" under lysrör upp-pallade på krukor.... mysigt! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon