furir
Skulle vilja ha en självvattnande blomlåda i storlek som en gammal drickesback på balkongen hemma. Finns det sådana eller måste man bygga en själv? Måste man bygga en själv så skulle jag gärna vilja ha tips på hur det ska göras gärna med bilder.
MariaS
Det brukar finnas ett stort utbud på välsorterade handelsträdgårdar.
Annars har jag gjort så att jag har fyllt en kruka med 5cm leka i botten. I lekan har jag satt fast ett luft/påfyllningsrör i plast (Återvunna vattenslangar i ppc-plast) Lagt ett lager fiberduk över lekan och därefter jord.
furir
Får se om plantagen eller blomsterlandet har någon låda i trä, tänkte då spika fast en spalje i den och plantera en eller fler trillingblommor i den. Ska ha den på min inglasade balkong.
Påtan
Det finns ritning till självvattnande krukor på gör så här-sidan, leta på goggle.
Martin_Blomberg
Jag har köpt en hel del sjävlbevattnande krukor på Lidl. Lidlbutiken nära mig hade kvar förra veckan. Kolla i en Lidl nära dig om dem har kvar. Var i alla fall halva priset jämfört med det jag hittade hos Bauhaus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon