Inspirerad av Chili-listan (som var kanon!!) och samtal med god vän i ett av våra grannländer, har jag nu ett förslag:
Jag plockar ihop ett kuvert med fröer till 1-åringar som jag samlat själv i min trädgård.
Hur många vet jag inte ännu. Idén är att kuvertet får inte väga mer än att 2 frimärken är vad som krävs för att skicka det vidare. Omkring 20 st tror jag att jag får in i kuvertet.
Blir vi minst 10 st skickar jag det här kuvertet till nr 1, som plockar ut de fröpåsar som är intressanta och lägger tillbaka lika många egna fröpåsar. Det ska alltså hela tiden vara lika många fröpåsar i kuvertet och portot får inte överstiga 2 frimärken.
Jag inser att det här är lite av ett lotteri, det kanske inte finns nåt i kuvertet som är intressant. Men å andra sidan är "lottpriset" 2 frimärken, dvs 11 kr + besväret att sätta på en ny namnlapp på kuvertet och gå med det till brevlådan.
Du bör alltså tänka dig för lite innan du tejpar igen kuvertet och skriver adressen, nr 10 på listan ska kunna använda samma kuvert igen!
OM vi är nog många som tycker att idén är kul så gör jag en ny tråd. Du tar även på dig att skriva en liten kommentar i den tråden, antingen när du får kuvertet eller när du skickar det vidare. De som är med ska kunna följa kuvertets väg genom Sverige.
Låter det här som en kul idé?
Hör av dig, antingen i den här tråden eller via PM.
Imorgon bitti åker jag bort och kommer inte hem förrän till helgen, så du har några dagar på dig att gå igenom frö-lådan och se om du har nåt överskott