Hej alla!
Vad jag blev när jag hittade detta forum & raskt insåg att det inte är bara jag som snöat in lite på citrus-släktet denna vinter. Jag fick en Citrus limón i julklapp och kämpar hårt för att hålla den vid liv tills balkongen är färdigrenoverad & värmen anländer - många plusgrader just nu iof men det skiftar fort.
Jag har hittat en klockren växtlampa på Claes Olsson som ger ett ljus i mitt arbetsrum som får grannarna att tro att det pågår olagliga aktiviteter - tror mig minnas att den kostande 199 eller något sådant.
Så - till min fråga - jag har planterat om den i en självbevattnade kruka med mycket lavasten för att få bra luftning runt fötterna och som en förberedelse till varma dagar på balkongen - har någon annan testat detta? Gillar citrus självbevattning?
Vi kommer som sagt snart att ha en balkong som är riktigt skapligt stor - jag går och lurar på att bygga ett litet växthus där - med extra ljus & värme skulle det kunna bli en i det närmaste ideal övervintringsplats för mina 3 citrusar samtidigt som det borde göra underverk för tomater och gurka framåt sommaren när de flyttar ut. Någon som har tips eller ideer - hur går man till väga?
Många frågor men få svar som ni märker - blev lycklig när jag inser att många delar detta intresse.