MariaÖrebro
Jag har läst en hel del trådar om citrusfrukter de senaste dagarna och sett att det stått om en bok på flera ställen. Jag kommer inte ihåg vad denheter eller vem som skrev den. Det skulle i alla fall finnas en massa tips om hur man driver upp olika växter, bla citrusar. Jag har suttit både igår och dag och letat efter den där boken, men hittar den inte bland alla trådar! HJÄLP!!! Vet att bl a Flaxss, Freddie och Lady Hamilton har varit med i diskussionerna, så ni kanske vet???? Vill gärna försöka få tag i den. Har någon några bra tips på annan vettig "citruslitteratur"? Nu när det är bokrea kanske man kan hitta dem till ett bra pris...
clivia
CITAT (MariaÖrebro @ 27-02-2008, 16:28) *
Jag har läst en hel del trådar om citrusfrukter de senaste dagarna och sett att det stått om en bok på flera ställen. Jag kommer inte ihåg vad denheter eller vem som skrev den. Det skulle i alla fall finnas en massa tips om hur man driver upp olika växter, bla citrusar. Jag har suttit både igår och dag och letat efter den där boken, men hittar den inte bland alla trådar! HJÄLP!!! Vet att bl a Flaxss, Freddie och Lady Hamilton har varit med i diskussionerna, så ni kanske vet???? Vill gärna försöka få tag i den. Har någon några bra tips på annan vettig "citruslitteratur"? Nu när det är bokrea kanske man kan hitta dem till ett bra pris...

Det är kanske boken av Johan Lemte "Kulturväxter i kruka" som du har i åtanke, men det finns också en annan bok som heter "Frukter från främmande länder" (mer beskrivning av olika frukter än odling) av Lennart Engstrand och Marie Widen samt boken av Lotte Möller "Citron" (ja, det är mer historia än odling) som är skrivna på svenska.

MVH/clivia
MariaÖrebro
Tack snälla du! thanks.gif Det var kulturväxter i kruka som jag letade efter!!! Ska genast beställa den! yahoo.gif
Lady Hamilton
Så här ser boken ut
[attachment=13991:PICT9337.JPG]

Och har ISBN: 91-564-1011-5
Lady Hamilton
På bokus kostar den 172:- +frakt o på CDON.COM 129:- +frakt har inte kollat på fler ställen
KURT
CITAT (Lady Hamilton @ 27-02-2008, 19:14) *
På bokus kostar den 172:- +frakt o på CDON.COM 129:- +frakt har inte kollat på fler ställen

Det är inte speciellt effektivt att kolla hos enskilda leverantörer:

http://www.prispallen.se/article_detail.as...dtype=ISBN&
MariaÖrebro
Takc för hjälpen, alla! Beställde från Adlibris igår. Där kostade den 131 med porto inräknat. Nu ska här läsas!!! Hoppas den hinner komma imorgon. Men det ska man väl inte drömma om, så här i bokreatider..... Jag brukar köra en test på pricerunner.se.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon