Full version: KLEMATIS ROMANTICA
anima
Hur beskär jag min nya clematis Romantica?
Gödslingsförslag vore fint?
titti49zon6
Jag har haft min Romantica i 7 år och klipper ned den till ca 15-20 cm varje vår, gödslar med
två nävar benmjöl och påskossa varje vår som jag myllar ned runt klematisen
Så här fint blommar den varje år, massor med blommor från juli tills frosten tar dom

Clematis Romantika hundratals blommor och massor med knopp,får måla om väggen så att den syns

Finn Klematis
Hej!

Klippes 15-20 över marken. Nu. Klippgrupp 3.

Gödnining. 2 nävar benmjöl och 1 L. hönsgödsel eller 1.5 L. kogödsel mullas ner i joden i plantans pereferi.

Lycka till.
Finn.
AnnammA
CITAT (titti49zon6 @ 28-02-2008, 08:21) *
Jag har haft min Romantica i 7 år och klipper ned den till ca 15-20 cm varje vår, gödslar med
två nävar benmjöl och påskossa varje vår som jag myllar ned runt klematisen
Så här fint blommar den varje år, massor med blommor från juli tills frosten tar dom

Clematis Romantika hundratals blommor och massor med knopp,får måla om väggen så att den syns

Åh! wub.gif
ylvahi
Jag hade precis samma fundering som Anima, har precis beställt en Romantica och en Sommer snow. Det är tur att det finns dom som kan här.
anima
Skall den ha mera gödsel under sommaren?
Tack förresten för handfasta råd.
ewa zon 3
CITAT (titti49zon6 @ 28-02-2008, 08:21) *

Åååååhhhh! säger jag med Titti! wub.gif
Romantica står faktiskt på min inköpslista och nu blev jag ännu mer övertygad

/Ewa
titti49zon6
Tack, ja det är många av dom jag köpt från Estland som är vackra och jag brukar bara
gödsla på våren , ev. slinker det med nåt korn av annan gödsel när jag gödslar övriga blommor i rabatten
Lars
Till er som funderar på 'Romantica' kan jag varmt rekommendera en samplantering med Elaeagnus angustifolia, gärna sorten 'Zempin' som inte blir lika stor.

/Lars
nina L
CITAT (Lars @ 03-03-2008, 22:56) *
Till er som funderar på 'Romantica' kan jag varmt rekommendera en samplantering med Elaeagnus angustifolia, gärna sorten 'Zempin' som inte blir lika stor.

/Lars

Hur ser den ut? hittade ingen bild
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon