ankiironninge

har någon erfarenhet av..

att bygga växthus

genom att använda armeringsjärn och byggplast??
Eva St
Hade för flera år sedan ett växthus ute på stugan som var gjort av en gammal tältställning och som vi plastade in med byggplast. Det höll några år och var bra så länge det varade men efter några år tog höstvindarna tag i det även om de inte var lika starka som Gudrun o Pär. Plasten blev ju ganska skör till slut. Nu har vi ju iofs ett väldigt utsatt läge alldeles invid Vänerns kant så nordanvinden ligger ju rakt in på oss där.
Vill du kan du titta i mitt gamla album här på odla så finns det en bild på det där. Det är i albumet sommarbilder och bild nr 9
(kunde inte få in bilden från gamla albumet till detta inlägg)
Lady Hamilton
Denna bild? kompiskram.gif

Eva St
tummenupp.gif SUVERÄNT!!!! Hur skulle jag klara mig utan dig????
MEN HUR GJORDE DU .... ELLER.... HUR GJORDE JAG FÖR ATT INTE FÅ IN DEN .........ELLER JAG VET INTE g.gif
Lady Hamilton
giggle.gif Jag bara klickade fram din bild, hö klickade på bilden kopierade och sedan tryckte jag på nytt inlägg, skrev text och klistrade in bilden
(men jag vet att det konstigt nog inte fungerar för alla g.gif )
ankiironninge
tackar eva och lady hamilton! :smiley_small_hug:

Jag fattade inte detta med gamla album förän jag råkade klicka..haha
ja man ska ju lära sig hela tiden ;)

Tål att tänka på angående byggplast, tydligen funderar der iallafall.
skogstroll
läste nånstans att det är bättre att använda uv-beständig plast eller vad det heter, istället för byggplast som inte håller lika länge smile.gif
Christina i Småland
Jem&Fix har några riktigt billiga växthus med aluminiumstomme. Vet inte hur hållbara de är, men priset är väldigt lågt.
/Christina

http://www.jemfix.se/
KURT
Byggplast används ofta till växthus på koloniområden, prismässigt är det svårt att slå det.
ankiironninge
tack för alla svar! :)
jag får ta mig en funderare..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon