Lilla Selma
Hej! Jag vet ju att här finns skickligt folk av alla sorter... Därför ställer jag nu en fråga:

- Hur lång tid kan man behöva vara sjukskriven efter en prostataoperation (utförs via urinröret medelst någon sorts hyvling...)? Fridolf står just inför att få en sådan operation utförd och funderar på det här med vikarie m m.

Vårhälsningar från Lilla Selma
Gåsis
Beror lite på var i landet ni bor och på hur tungt jobbet är. Allt mellan en till fem veckor är vanligt hos mig.
Lilla Selma
Tack Gåsis! Då vet vi lite mer...
I och för sig är ju inte kyrkomusiker något tungt jobb, men ganska ofta får han släpa på instrument...dragspel, synthar m m...

Tack igen/Selma
Lilla Birka
Lämpligt är annars att fråga på kliniken där operationen skall ske, sjukskrivningstiden beror mycket på vilken metod som används och i vilket landsting man bor, även i vilket skick patienten är såväl före som efter operationen.
Lilla Selma
Jo, det förstår jag också, men tänkte få lite mer tips från insatta människor än de luddiga uppgifterna i brevet som kom (idag) inför operationen anges - mycket svävande - 2-8 veckor som normalt. Vi får väl se...

Hälsar Selma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon