Full version: rosmarin och dragon
scheindel
ganska ny nær det gæller ørter.

puttade ner en liten rosmarinplanta i en rabatt som jag egentligen køpt før att æta upp tidigt i høstas och det ser ut som om den har øvervintrat. nu står den ganska tråkigt dær den ær eftersom jag først och fræmst tænkte på att den inte skulle frysa ihjæl øver vintern. nær kan jag plantera om den? jag bor på sjælland.

fick också en dragon av mamma. den var himla fin fram till framemot starten av januari (übermild vinter), men nu har den vissnat ner på ganska kort tid. ær den død eller ska den gøra så?
Alexander-VG-zon3
dragon kommer från rötterna ,, rosmarin har jag ute här i zon 1-2 med skydd kalla vintrar står den bara torrt så tål den neråt -15c -17c . så hos dig tror jag det räcker med att du har den i söderläge och i sandjord . du kan planteraom den nu ,, jag planterade en rosmarin i jan och den lever än .
scheindel
CITAT (flaxss @ 28-02-2008, 17:45) *
dragon kommer från rötterna ,, rosmarin har jag ute här i zon 1-2 med skydd kalla vintrar står den bara torrt så tål den neråt -15c -17c . så hos dig tror jag det räcker med att du har den i söderläge och i sandjord . du kan planteraom den nu ,, jag planterade en rosmarin i jan och den lever än .

du menar alltså att det kommer nya "dragoner" från røtterna nær de gamla vissnat?

så ska jag plantera om rosmarinen idag smile.gif

Alexander-VG-zon3
CITAT (scheindel @ 29-02-2008, 11:02) *
du menar alltså att det kommer nya "dragoner" från røtterna nær de gamla vissnat?

så ska jag plantera om rosmarinen idag smile.gif

japp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon