laluna
Kan absolut ingenting om rosor men när jag var inne på lidl idag ramlade 2 ner i korgen på nått konstigt sätt whistling.gif Men nu har jag ju ingen aning om vad jag skall göra med dom confused.gif dom är barrotade så jag funderar på om jag skulle sätta dom i kruka till att börja med för att sen plantera dom när det blivit lite varmare. Kommer dom överleva ute eller skall jag ha dom inne? Bor i göteborg.
Kanske var total galenskap att köpa rosor vid denna tidpunkt på året men betalar man 30 kr för två klätterrosor så blir ju inte förlusten så tung om dom inte skulle överleva men jag håller tummarna för att det skall gå!

svennis
Plantera rosorna med en gång om du vet var du vill ha dom..
Är marken inte frusen så blir det inte bättre.
Rosorna mår inte bra av att vara inne i värme. De kan stå i vatten någon dag om du vill.
Man kan dölja rötterna i jorden en tid gärna i skugga.
Roligt att fler vill skriva här bravo.gif
AnnammA
CITAT (laluna @ 28-02-2008, 19:29) *
Kan absolut ingenting om rosor men när jag var inne på lidl idag ramlade 2 ner i korgen på nått konstigt sätt whistling.gif Men nu har jag ju ingen aning om vad jag skall göra med dom confused.gif dom är barrotade så jag funderar på om jag skulle sätta dom i kruka till att börja med för att sen plantera dom när det blivit lite varmare. Kommer dom överleva ute eller skall jag ha dom inne? Bor i göteborg.
Kanske var total galenskap att köpa rosor vid denna tidpunkt på året men betalar man 30 kr för två klätterrosor så blir ju inte förlusten så tung om dom inte skulle överleva men jag håller tummarna för att det skall gå!

Välkommen hit - du blir kanske snart fast i rose.gif träsket, du med!
amaria
Och här en till som råkade få ner fyra rosor för 16,90 kr /st. Ingen katastof ifall de inte överlever. Vet inte ens om de är vinterhärdiga här...

Så det är alltså okej att sätta ut dem i rabatten direkt? Det var även min fråga. Min Penny Lane som jag köpte förra året har iaf börjat skjuta skott redan...

Kajsa
Sätt över en säck eller annat om det blir frostnätter, inomhus mår dom sämre, troligen klena rosor som Lidel säljer. Det är små skott på alla rosor nu i trädgården, vi håller andan en månad till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon