Jenny1972
Jag håller på att titta på växthus, har äntligen fått maken med på att det får bli ett. Har nu tittat i kataloger från alla (tror jag) ställen. Har bestämt mig för ett metall, inget i trä även om det är snyggast. Tyvärr har jag inte så stor trädgård så mer än 6 km2 får jag inte plats med...knappt det... Sedan får det inte kosta hur mycket som helst, och gärna vara grönt...

Nu till min fråga: Är det någon som äger ett växthus från Skånska byggvaror som heter "Odla 60"? Hur tycker ni att det är? Stabilt/rangligt. Behöver veta mer innan.

Jag tycker att det verkade bra med tanke på att sidhöjden var lite högre än andra i den storleken, hade fler fönster i taket. Men jag vet inte hur deras konstruktion är. Har tänkt mig glas, kan inte hitta uppgifter hur tjock den är, har mailat och frågat precis innan nu...

Tacksam för snabba svar
glassica
Jag har ett Odla 6 (tror det hette så när jag köpte mitt för 4 år sen), med glas och grönlackat, och jag är väldigt nöjd!!! Ångrar bara att jag inte tog ett större!! Mitt klarade t om Gudrun när hon var på besök, det var endast en ruta som gick sönder.
Tycker att det är väldigt stabilt och sidohöjden är lagom, tycker jag. Jag har lagt stengolv i mitt och odlar i 20L krukor, funkar skitbra!!! Att det är 4 öppningsbara fönster är också bra, för det blir ganska varmt på sommaren. Automatiska öppnare rekomenderas!!
Willabs tillbehör såsom hyllor och andra diverse krokar o dyl, passar perfekt, så det är ju universalprofiler... (heter det så??)!!
Glasets tjocklek har jag inte i huvet, men du får säkert svar från dem snart.

/// Jessica
Jenny1972
Tack, nu får jag bara invänta svaret om glastjockleken... /Jenny
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon