Imorgon kommer jag om jag har tur få adoptera tre citrusar (kumquat, citron och någon mer) och två oliver som stått ute på en undanskymd hylla på Blomsterlandet hela vintern. De ser inte så himla snygga ut: bladen på citrusarna hänger och är alldeles ihoptorkade, oliverna ser lite fräschare ut men bara lite, och de tillhörande små flaskorna med olja är djupfrysta. Jag arbetstränar ju där, så jag var tvungen att fråga varför de stog ute... Tjejen som jag jobbar ihop med ska kolla vem

puckot är som ställt ut dem och varför. Eftersom hon själv ville klassa dem som svinn och slänga dem skulle hon kolla om det är ok med puckot att hon gör det. Om det är det, så följer de med mig hem imorgon!
Undrar just om det går att rädda dem... Jag har en känsla av att det kanske gör det! De har stått under tak på utegården och varit i alla fall lite skyddade. Det har inte regnat eller snöat på dem, så de kan inte ha blivit blöta och frusit ihjäl på grund av det. Dessutom tror jag att det åtminstone är någon grad varmare därinne än utanför, eftersom det blir lite lä. Minnet är bra men väldigt kort, så jag funderar på hur många gånger det varit riktigt kallt i Örebro i vinter, och
hur kallt det varit då... Kring påsk när all snö och kyla kom frös ju penséerna så det
har ju varit ganska kallt!
Någon som vågar gissa hur det kommer att gå med operation livräddning, om jag nu får ta hem dem? Och hur ska jag göra med dem? Det är ju definitivt ingenidé att ta in dem nu... Kanske ska jag låta dem stå på balkongen och täcka över dem med täckväg på natten? Det vore ju inte så kul om de frös
efter att de kommit hem till mig... Lite pinsamt...