Maggan H
Fick en smärre chock igår när jag var ute i trädgården, fick syn på min frigolitlåda som jag hade sallad i ifjol, och däri växer en fin plocksallad! Det är en rödbladig sort. Roligt och otroligt! w00t.gif
rosita
Grattis! smiley_small_hug.gif Vid denna tiden är all skörd bonus!
Maggan H
Tack, men det blir inte mycket i salladsskålen än! flirting.gif Men lustigt är det med denna konstiga 'vinter'!
teljeufo
Hej!
Vet att detta inlägg var tidigt i år inlagt men jag vill bara lägga in en komentar...

Jag har också fått sallad iår, just där jag odlade förra året. Jag trodde dock att jag tog upp allt då det växt klart. Skumt det känns att ha sallad igen där, jag som tänkte odla annat där i år.

Är sallad flerårigt?
Eva 33c
Jag tror att de flesta salladssorter är två-åriga växter. Första året bildar de bara blad, året därpå (om man bor så att de klarar vintern) fortsätter de att växa för att sedan blomma sätta frö och dö. Man kan ju testa att låta någon planta växa vidare och skörda eget frö sedan! Blomstängeln ska visst bli upp emot en meter hög har jag läst.
teljeufo
Jösses, en meter långa.
Sånna såg jag inte förra året så kanske kommer det iår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon