Annki
Hej!
Kan man inte få tips om en nattört som man kanske har i skafferiet och som gör en lite sömnig? Känner mig läskigt tokvaken! wacko.gif
Gunvor Nilsson
Jag har en burk med torkad humle men inte är det gott. Tog iställt ett the som jag nyligen "hittat" jättegott rabarbergrädde! Men inte blev jag trött av det. Nu skall jag ta en bok och gå och lägga mej - efter ett blad så somnar jag! Godnatt Annki! sleep.gif
Annki
Jag får väl göra detsamma... Och ta en trist bok istället för den inspirerande bok jag läser just nu. Godnatt Gunvor! sleep.gif
yla
CITAT (Annki @ 25-11-2002, 00:12)
Jag får väl göra detsamma... Och ta en trist bok istället för den inspirerande bok jag läser just nu. Godnatt Gunvor! sleep.gif

sätt på en talbok i bandspelaren o sen somnar man garanterat
vill du veta hur det går så måste du lyssna på den upprättgående
ett litet tips från en nattsuddare
tänkte föreslå humle men de va ju redan gjort wub.gif rolleyes.gif
Annki
Bra tips! Har några talböcker liggandes. Får ta någon "trist en". För det är samma visa ikväll! Hyperaktiv mitt i natten - trots tuff arbetsdag och spanskkurs efteråt.

Men talböcker kan vara farliga! Satt en sommar och lyssnade på en mycket spännande bok i bilen på väg till Borgvik i Värmland och märkte aldrig att jag passerade Karlstad förrän jag var framme i Grums. Sen blev jag sittade i bilen - för att höra slutet - tills väninnan kom ut och knackade på fönstret och frågade om jag tänkte komma in eller vända tillbaka till Stockholm direkt. Oj oj... wub.gif
Ina
Jag har i perioder kört med att ta någon trist försäljningskatalog - typ elektronik eller bilreservdelar - och sedan leta systematiskt efter det högsta respektive lägsta priset. Hålla det senaste rekorden i huvudet samtidigt som man letar efter nya rekord är ganska jobbigt och trist, så man blir fort trött. Samtidigt får det andra tankesnurret i huvudet liksom inte plats. Jag brukar somna ganska fort....
(Gillar man elartiklar och / eller bilar går nog Elloskatalogen bra... rolleyes.gif )

PS Ta INTE lök- och frökatalogen! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Annki
Kataloger?? Livsfarligt! Man kan hitta något man tror man behöver och beställer och hämtar ut och blir besviken på men inte orkar skicka tillbaka och som blir begravt längst in i klädkammaren och dyker upp ÅÅÅÅR senare... och då får man ångest för att man inte städar lite ordentligare lite oftare.... Nää, vet ni! Jag hittade något! "Mazurka för två döda" av Cela. Där strandade jag på sid. 21 för några år sedan. Godnatt! Hälsa katten Oldwolfie! Den låter charmidobel! sleep.gif
Ina
Natti!
Hoppas att boken funkar!
sleep.gif
yla
CITAT (Annki @ 26-11-2002, 00:21)
Kataloger?? Livsfarligt! Man kan hitta något man tror man behöver och beställer och hämtar ut och blir besviken på men inte orkar skicka tillbaka och som blir begravt längst in i klädkammaren och dyker upp ÅÅÅÅR senare... och då får man ångest för att man inte städar lite ordentligare lite oftare.... Nää, vet ni! Jag hittade något! "Mazurka för två döda" av Cela. Där strandade jag på sid. 21 för några år sedan. Godnatt! Hälsa katten Oldwolfie! Den låter charmidobel! sleep.gif

knep för alltför intressanta kataloger
man fyller i ALLT man vill ha o tror sej behöva
o sen lägger man ihop priserna o sen lägger man undan hela alltet eftersom det absolut blev fööööör dyrt att skicka efter o man redan har förstört beställningssedeln genom att skriva hela full
mycket effektivt då slipper man ha grejerna i garderoben o man känner sej nästan som om man verkligen har handlat rolleyes.gif biggrin.gif

mycket fiffigt
Ann-Christin Lindberg zon II
CITAT (oldwolfie @ 26-11-2002, 11:58)
knep för alltför intressanta kataloger
man fyller i ALLT man vill ha o tror sej behöva
o sen lägger man ihop priserna o sen lägger man undan hela alltet eftersom det absolut blev fööööör dyrt att skicka efter o man redan har förstört beställningssedeln genom att skriva hela full
mycket effektivt då slipper man ha grejerna i garderoben o man känner sej nästan som om man verkligen har handlat rolleyes.gif  :D

mycket fiffigt

Jag trodde att jag var ensam om att göra så, efter alla gånger jag köpt onödigheter på ren impuls! wacko.gif

Skrattade högt och igenkännande åt alltihop! laugh.gif

Men något JAG blir sömnig av, det är SVÅRA korsord! Störtsömnig - tappar oftast både tidningen och pennan efter en stund, funkar alltid på mig i alla fall! Däremot är lagom svåra korsord rena pigghetsmedicinen! biggrin.gif
Ina
Det är kul att " låtsashandla"! I alla fall i kataloger med kuliga prylar..

Min sömnmedelskatalog är ELFA-katalogen - den är ingen sån' katalog där man hittar saker man behöver sådär i största allmänhet. Dioder, motstånd, kretskort, specialtillbehör till lödkolvar, etskar för tillverkning av egna kretskort o s v. MASSOR av sidor, MASSOR av artiklar och priser som varierar mellan tre öre (om du beställer mer än tusen motstånd av en viss sort) och fyrtiotretusenfemhundrasjutiotvå kronor (om du beställer det exklusivaste oscilloskopet i katalogen) Man somnar! biggrin.gif
Virgo
hejsan
honung i varm mjölk eller kakao är rogivande.
Gunvor Nilsson
Nej, fyy blää för honung i varm mjölk - tacka vet ja´ ekan på landet , DET vill jag kalla rogivande!- tongue.gif
Sylvia
Men Valeriana Natt då?? Också rogivande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon