Thomas Wahlqvist
I dag såg jag att den slagit ut, en Peaceros i Mars. Kul.

http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...i&img=22619

Det var väl kul, håll med om det!
Alexander-VG-zon3
fast det är väl knoppar från i höstas som överlevt som nu slår ut ?

min ena ros har också en del knopar som har slått ut i veckan . dock bleka men alltid nåt

har du klippt av knopparna ?
Thomas Wahlqvist
fast det är väl knoppar från i höstas som överlevt som nu slår ut ? Ja just det.

min ena ros har också en del knopar som har slått ut i veckan . dock bleka men alltid nåt Bild?

Ja och jag har tagit med en bit av stjälken oxå, de står i en vas.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 01-03-2008, 17:08) *
fast det är väl knoppar från i höstas som överlevt som nu slår ut ? Ja just det.

min ena ros har också en del knopar som har slått ut i veckan . dock bleka men alltid nåt Bild?

Ja och jag har tagit med en bit av stjälken oxå, de står i en vas.

Jag hade haft kvar dom så kan dom slå ut i lugn o ro i sin egentakt ute,, vet inte om dom slår ut inne

jag tog ju själv in blommor å knoppar till att sätta på julbordet ,,, och dom slog ju inte ut plus vissnade blomman ner snabbt .

tror man chockar dom också . för har dom bara klarat vintern så kan dom nog fortsätta att klara sig ute å slå ut .

dom knoppar jag lämnade kvar på mina rosor har ju öppnat sig som jag skrev .

fast det är ju trevligt med ros blommor nu smile.gif
Kajsa
Ni vet väl att ni är lyckligt lottade som bor där nere rose.gif Vad jag skulle köpt klenisar
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kajsa @ 01-03-2008, 18:18) *
Ni vet väl att ni är lyckligt lottade som bor där nere rose.gif Vad jag skulle köpt klenisar

klart jag vet whistling.gif ,, därför ska jag skaffa mig Rosa banksiae 'Purezza' eller Rosa banksiae 'Alba Plena' dom är ju bara sådana skönheter .
Thomas Wahlqvist
@ Kajsa

Vad skulle du skaffa för klenisar? Kanske finns det en hel värld av känsliga rosor som trivs hos mig.
Berätta vilka klenisar jag måste skaffa.
Kajsa
Det skulle bli en massa Austinrosor, ömtåliga klätterrosor, alla myskrosor jag kunde hitta och lyxiga tehybrider.
Thomas Wahlqvist
Jag skall kolla in Myskrosor, de är jag inte så bekant med.
Jag har ungefär 40 rosor, de som jag gillar mest är Austin och de som liknar dessa, samt småblommiga klättrare som Minnehaha och Pauls himalayan musk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon