coelogyne
01-03-2008, 22:58
Jag ska göra en ny gång från grinden till vårt uterum.
Jag undrar om någon kan ge mig tips på var jag ska leta inspiration/bilder på hur andra gjort?
Idag finns det plattor glest utlagda i gräsmattan.
Men jag vill göra något annat.
Vill inte bara ha en stel plattrad, hellre något som svänger lite.
Tacksam för alla tips jag kan få.
coelogyne
02-03-2008, 13:47
Finns det ingen som skulle kunna tipsa?
Krolliljan
02-03-2008, 16:22
Jag trodde att jag kanske hade ngn sida med inspiration men hittade bara
denna.

Ska leta lite till senare.
Trodde jag hade ngn fin bild där man satt ngn portal och ngt litet träd också i en sväng för att gör det mer spännnande.
Är det en lång gång ?
coelogyne
02-03-2008, 17:42
Tack, det är en början.
Ska sätta mig och kolla mer i kväll.
ewa zon 3
02-03-2008, 17:54
Kan du inte berätta lite mer om hur du tänkt din gång ska fungera?
Blir lättare att lämna tips då
Har du tänkt gången bara till att gå på så kanske en vackert svängd grus eller stenmjölsgång räcker.
Eller ska man kunna köra skottkärra mm på den?
Hur långt är det? Hur bred ungefär?
Kanske har du en bild på den befintliga gången att lägga in?
/Ewa
Inger S
02-03-2008, 19:47
Vet ju inte hur vildvuxet Du har det - är det en villaträdgård? Från trappen på min kolonistuga har jag den här vyn. Kan de va nåt?
Nu är ju den här bilden inte rättvisande för hur det ser ut när allt blommar. Bilden är tagen för bara några veckor sedan. Men det är principen för hur en svängt grus- och plattgång kan se ut, som jag ville visa dej.
coelogyne
02-03-2008, 21:24
Tack för era förslag.
Den ska vara att gå på och är inte jättelång men jag vill ändå göra något snyggt som också fungerar.
Sätter mig och ritar lite, nu när jag fått igång en tanke.
catlady
03-03-2008, 15:47
Det finns en bok som heter 'Idébok för din trädgård' (tror jag), där finns ett antal olika gångar och andra trädgårdsprojekt presenterade. När jag sökte inne på bokus.com på 'trädgårdsgångar' så hittade jag dessa böcker:
Trädgårdsgångar och garageinfarter : planera - välja material - anlägga av Eriksen, Laila / Thorstensen, Dag
41:-
Feng shui i trädgården av Hentschel, Camilla
179:-
Entréer : Inspiration, idéer & beskrivningar av Andersson, Ingald
121:-
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.