ylvahi
....eller inte? confused.gif Jag har lyckats övervintra några stycken men vet inte vad jag gör nu.

Lemonne

Svårt att svara på eftersom jag inte vet hur de ser ut, men jag gör ingenting med mina pelargoner, förutom att plantera om dem i större krukor, ge näring och nypa av blomknopparna.

Hur har de övervintrat och hur står de nu?
ylvahi
Pelargonerna har stått på en inbyggd altan i 5-10 grader hela vintern och ser ut att ´trivas för dom är gröna än.
Eva i Skåne
Jag tycker det är svårt med hängpellisar. Grönskar de över hela stjälkarna tycker jag inte du behöver beskära, men har de växt till halvmetersrankor med bara grönt längst ut i toppen så tycker jag du ska skära in dem och ta topparna till sticklingar.
ylvahi
Tack för svar. Dom är gröna hela vägen så då får dom vara som dom är. Dom växer ju så sakta annars tycker jag
DragonLady
Inga hängisar visserligen men jag satte mina under växtlampan för de höll på o tyna bort.
Nu har de växt så det knakar o igår såg jag att det hade kommit fram en blomknopp wub.gif
Ska jag verkligen knipsa av den? -cry-.gif
Lemonne
CITAT (DragonLady @ 11-03-2008, 12:08) *
Inga hängisar visserligen men jag satte mina under växtlampan för de höll på o tyna bort.
Nu har de växt så det knakar o igår såg jag att det hade kommit fram en blomknopp wub.gif
Ska jag verkligen knipsa av den? -cry-.gif

Hahaha jag vet att det är svårt! Men jag lovar att du kommer få tusenfalt tillbaka om du gör det smile.gif
DragonLady
Men nu har det kommit 5 stycken knoppar... nono.gif dom får vara, kör den naturliga vägen, dom får klara sig som det är, ska få ny jord o kruka bara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon