Full version: Röd solbrud önskas
Gerillapudel
Jag skulle hemskt hemskt gärna vilja ha en mörk solbrud, inte den som är både gul och rödaktig. En riktigt hög och buskig sort vill jag ha!

Om någon har och vill byta så har jag lite av varje, man kan se på min blogg vad jag har odlat (det mesta finns det fröer kvar av).

Bloggen:
http://pudelit.blogg.se/crambecordifolia/

Hoppas någon här har, jag har inte hittat några köpefröer av solbrud som passar...

smile.gif

ewa zon 3
Har tyvärr inte fröer till dig men Jelitto har fröer till en som heter Helenium autumnale 'Helena Rote Töne' som ser rödbun ut på bilder
Sedan såg jag att Hortogreen hade en Röd solbrud Helenium hybr 'Moerheim Beauty'. Ifall du kan tänka dig färdig planta. Den blev jag lite sugen på själv faktiskt.

/Ewa
Gerillapudel
Ja morheim är jättefin! Jag tänkte undvika att köpa fler fröer i år, det är svårt att beställa bara en påse, och så står man där med en massa smått...

Men en planta var ju inte så dumt! Den skulle passa så bra i en jättefin rabatt jag har... I fantasin... Än så länge...

tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon