Full version: Husvagn
Bettis
Såg att det ska börja en ny serie om husvagnssemester, när barna var små åkte vi alltid med husvagn till Europa väldigt praktiskt. Har faktiskt hyrt husbil för två år sedan och körde norr över, det var också väldigt trevligt. Har ni husvagn/bil?
Tezzla
Jag har husbil och det är himla trevligt! Längtar till sommaren!
Bettis
CITAT (Tezzla @ 02-03-2008, 18:58) *
Jag har husbil och det är himla trevligt! Längtar till sommaren!

Vart brukar du åka?
Tezzla
CITAT (Bettis @ 02-03-2008, 18:59) *
Vart brukar du åka?

Dit näsan pekar typ yahoo.gif Nä, men det brukar bli en del Danmark och Tyskland men även Sverige.
MariaS
Här är det termos (husvagn) som gäller hela sommaren. På helgerna går den dit de intressanta bilträffarna kan vara, över hela sverige!
Bettis
CITAT (MariaS @ 02-03-2008, 19:02) *
termos (husvagn)

rotfl.gif varför kallar du den termos rotfl.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi har husbil.

När vi sålde sommarstugan hyrde vi först en husbil och året därpå köpte vi en.

Min gubbe älskar bara sin husbil. Vi har redan hunnit att byta den en gång. När han går mellan lägenheten och bilen några gånger om dagen, då vet jag att nu är det dags.....

Vi åker i Sverige, i Norge och minst 2X om året till tyskland.

Underbart tycker vi (för en halv timme sedan pratade vi om sommaren och vart vi skall åka i år)

Elisabeth
henriks
Jag har en husvagn till salu om det är någon som vill ha en billig och bra "nybörjarvagn"

Kabe Smaragd boggie 1980
Är bodd i en hel del, men då har den stått inomhus i ett uthus, min moster och hennes man bodde i den i ett par år under tiden dom renoverade / byggde hus (japp - dom började renovera, ångrade sig, rev huset och byggde nytt)

Står just nu i en maskinhall och tar plats - om det är någon som har bättre användning för den än jag så är den till salu
rahmat2
CITAT (Bettis @ 02-03-2008, 18:57) *
Såg att det ska börja en ny serie om husvagnssemester, när barna var små åkte vi alltid med husvagn till Europa väldigt praktiskt. Har faktiskt hyrt husbil för två år sedan och körde norr över, det var också väldigt trevligt. Har ni husvagn/bil?

NIx!
mamamaggan
Husbil är något vi pratat om att eventuellt skaffa när vi blir pensionärer. En resa genom Sverige vore något . Tänk er att starta i Skåne i mars - april och sedan i sakta mak , gärna på småvägar , ta sig norrut genom landet. Stanna till där man vill och inte ha någon brådska. Det är något att drömma om !
Bettis
Jag måste säga att visserligen är det trångt men så himla praktiskt det är att ha huset med sig. Det är ju iof trångt på en båt också. Det skulle jag inte vilja ha, en båt alltså.
netaave
Här är en inbiten campare också, så himla praktiskt att ha mat/sovrummet o sin egen toa/tvättrum med sig på:
dans
mässor
när man besöker folk
på stadsfester o evenemang
i fjällen (fast det är jag nog för bekväm av mig för nu)
när man sku byta blöja o koka välling på resande fot förr
i Malung på dansbandsveckan
biltävlingar
och så semestern förstås
man står gratis 48 timmar på alla parkeringar/skogsvägar där inget annat föreskrivs, rastplatser m.m.
netaave
Vad tyckte ni om programmet då?
Jag tyckte inte det var nån höjdare, lite för mkt ironi mot nybörjarna och sen kunde man ju luras att tro att campare inte gör nåt annat än dricker öl sad.gif
*Stintan*
Ähh dom dricker nog annat också shy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon