Margith
Nu har jag varit till brevlådan med kuvertet.

Listan ser ut så här:

Margith
marskattan
Lady Hamilton
Dollie
Mica548
Ewa z3
jazza
ariel
Lillja
ingrid fuxwall
Juli S
mojan

Glöm inte att skriva en liten kommentar i den här tråden när du får kuvertet/skickar kuvertet vidare.

Hoppas att ni alla ska hitta något roligt i kuvertet!

Redigerat pga av stavfel (förlåt!) + att en till vill vara med.
Och snälla, kan vi försöka att inte behålla kuvertet mer än 2-3 dagar?

marskattan
Hejsan hej!
Det är jag som sitter på kuvertet med frön, fick det i onsdags men har haft födelsedagsfirande + annat så jag har inte haft tid att sätta mig förrän idag.

Tänkte höra om det är någon som är intresserad av frön till Fotblad. Jag har många som jag inte kommer att använda och delar gärna med mig utan att få något i utbyte. Vet att jag är lite sent ute med frågan, och får jag inte svar till måndag tidig eftermiddag så lägger jag inte i några portioner. Då kan ni maila mig om ni vill ha istället.

Må gott!
mvh Agge
mojan
Hej Marskatten! Jag tar gärna några frön till Fotblad, en växt som var helt okänd för mig. Kul!
marskattan
Hejsan nu är paketet ivägskickat!

Jag skickade med Fotblad (perenn förvisso) samt en som heter Net Bush. Här i sverige används den som krukväxt, även om man får ha tålamod. Den växer långsamt men är supervacker. Detta är frön jag köpt från australien, men tyvärr har jag inte haft tiden att hinna så dom själv så jag vet inte mycket om hur snabbt dom gror. Jag lägger in en länk:

Common Net Bush

Har för övrigt fler portioner kvar om någon långt bak i frökedjan inte får frö eller om någon annan är intresserad. Skicka i så fall ett PM.
Lady Hamilton
Ok Nu har kedjan passerat även mig Så nu hoppas jag att den kommer till Dollie i morgon tummenupp.gif
Men Margith? Visst är det tänkt att den som är längst ner på listan skall skicka till dig? Så att du med andra ord är både "första å sist" på listan giggle.gif
Margith
CITAT (Lady Hamilton @ 11-03-2008, 14:50) *
Men Margith? Visst är det tänkt att den som är längst ner på listan skall skicka till dig? Så att du med andra ord är både "första å sist" på listan giggle.gif

Joo, du har alldeles rätt, det bidde lite fel shy.gif
Men å andra sidan är det ju en till som ska in på adresslistan, som inte finns med nu. Nära vän till mig kommer att fylla på med hennes namn och adress, när kuvertet kommer till henne.
Men siste "man" på listan skickar tillbaka kuvertet till mig.
Mica548
Nu är den hos mig!! yahoo.gif

Det var ju hur mycket fröer som helst. Det måste vara julafton/himlariket för en sann Odlait. Ikväll blir det till att Googla och kika runt. Hoppas hinna posta i morgon.

En fråga, de små ziploc-påsarna, var köper ni dem?

/M
ingrid fuxwall
Vad trevligt det låter tummenupp.gif
Har en känsla av att jag anmält mig dit men minnet är kort whistling.gif

ingrid
Lady Hamilton
[quote name='Mica548' date='18-03-2008, 20:22' post='794374'

/M
[/quote]

Jag har köpt mina på tradera
marskattan
CITAT (Lady Hamilton @ 18-03-2008, 20:40) *
[quote name='Mica548' date='18-03-2008, 20:22' post='794374'

/M
Jag har köpt mina på tradera

Lady Hamilton får jag fråga vad du gav för dina där?
Jag köper nämligen hem i stoooor pack med tanke på att jag förpackar och säljer pärlor i dom. Så jag säljer även ibland sådana påsar (när jag tänker på att lägga ut auktioner).

Så nu passar jag på att göra lite reklam, jag säljer 100 sådana påsar (60*100 mm) för 30 kr ink porto. Jag fattar inte vad pappersaffären här nere i byn gör för "fel" hon säljer sina för 54 kronor...

Skicka ett PM om någon är intresserad...
ingrid fuxwall
Då får jag komma ihåg att skicka dig ett pm blush.gif
Margith
CITAT (Mica548 @ 18-03-2008, 20:22) *
Nu är den hos mig!! yahoo.gif

Det var ju hur mycket fröer som helst. Det måste vara julafton/himlariket för en sann Odlait. Ikväll blir det till att Googla och kika runt. Hoppas hinna posta i morgon.

/M

Nu vet vi ju att kuvertet är hos dig, så ta den tid du tycker att du behöver för att googla och fundera.
Att göra det är ju en stor del av behållningen att vara med i en sån här kedja, eller hur?

Och Ingrid: backa tillbaka till första inlägget i den här tråden, så kanske du hittar igen dig biggrin.gif
Mica548
Påsar, påsar.....

Lady Hamilton, kanontips tummenupp.gif - surfade snabbt vidare ut i cyberrymden och införskaffade 100 st. 6x10 cm påsar för 15:- + 11:- i porto = 26:-.

Vet inte vart jag läste rekommendationen om bokhandeln, men jag stövlade in på Klackenbergs bokhandel här i Jakobsbergs centrum och letade febrilt efter ziploc-påsar, men hittade inga. När en försäljare kom fram till mig så hade jag föga hopp om att han skulle kunna hjälpa mig men han rasslade ner i källaren och kom upp med zippisar i olika storlekar. De minsta kostade 6:-!! för 100 st och jag köpte 100 st 6x10 cm för 12 kr! Det är banne mig ett fynd!

Som Gert Fylking skulle säga: "Jag vill hissa....." Bokhandeln! Detta innebär:
1) Jag behöver inte invänta mina påsar för att kunna skicka vidare frölistan.
2) Jag har 200 påsar..... så jag klarar mig i många år framåt. Skickar även med några påsar i kuvertet till er andra! smiley_small_hug.gif

Så gynna din lokala handlare, det är lönsamt för alla parter (i alla fall för oss...)!

Ha en luverly påsk, nu ska jag springa in i vardagsrummet och kika på video med tonårssonen!

/Mica

Edit: Felstavningar som vanligt....
Lady Hamilton
Tack så mycket för tipsen kompiskram.gif
ewa zon 3
yahoo.gif Idag kom ett tjockt rasselkuvert till mig.
Så här blir det fröfrossa och beslutsångest ikväll för imorgon skickar jag det vidare.

/Ewa
jazza
Idag anlände en stor påse med fröer här - skickas vidare imorgon....

Jazza tummenupp.gif
ingrid fuxwall
Idag har jag postat fröna.

Vilka mängder.

ingrid
Juli S
Var tog fröna vägen? Jag var näst i listan, men fortfarande har inte fått något. Springer till brevlådan varje dag, men hittar ingenting där, har de fastnat någonstans eller? dunno.gif -cry-.gif no.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Juli S @ 17-04-2008, 19:16) *
Var tog fröna vägen? Jag var näst i listan, men fortfarande har inte fått något. Springer till brevlådan varje dag, men hittar ingenting där, har de fastnat någonstans eller? dunno.gif -cry-.gif no.gif

Men snälla har paketet försvunnit - det är ju många dagar sedan jag postade det i brevlådan utanför ICA i Ljungskile. Ska jag reklamera det?

ingrid
Juli S
CITAT (ingrid fuxwall @ 17-04-2008, 19:45) *
Men snälla har paketet försvunnit - det är ju många dagar sedan jag postade det i brevlådan utanför ICA i Ljungskile. Ska jag reklamera det?

ingrid

fear.gif Om du har postat den till mig, så den har aldrig kommit fram crying.gif ... Någon slarvat bort den!!!
Det händer ofta att vi får någons räkningar i vår brevlåda, hittar brevbärarna inte rätta numret, så kastar de post var som helst, undrar om något liknande har hänt med frökuvertet -fear-.gif !? Man kan inte lita på posten!? Kan man kolla upp vad är det som hänt?
ingrid fuxwall
CITAT (Juli S @ 17-04-2008, 21:56) *
fear.gif Om du har postat den till mig, så den har aldrig kommit fram crying.gif ... Någon slarvat bort den!!!
Det händer ofta att vi får någons räkningar i vår brevlåda, hittar brevbärarna inte rätta numret, så kastar de post var som helst, undrar om något liknande har hänt med frökuvertet -fear-.gif !? Man kan inte lita på posten!? Kan man kolla upp vad är det som hänt?

Stod du efter mig på listan får du skicka PM till mig med din adress. Sedan kontaktar jag posten - detta var inte roligt men jag vet ju när jag la brevet på lådan och även vilken låda.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon