Full version: Rekordpelargoner
Lilltäppan
Har jag rekord i "pelargongrodd"? Sådde pelargoner för första gången förra fredagen. Idag är mina småttingar ca 2 cm. Visst är det ovanligt fort? Krukorna står varmt på akvariet som är förvandlat till växthus för mina sticklingar och några frön. ska jag ställa dem svalare nu när de kommit upp eller ska de få stå varmt och gosigt ett tag till? Jag hade tänkt att de skulle få flytta in i akvariet snart men där är det ju ganska varmt.
ewa zon 3
Roligt tummenupp.gif
Rekord vet jag inte men en del pelargonsorter har bråttom, bråttom och gror väldigt snabbt.
Om man lägger fröerna i blöt innan sådd så kan man se att en del hinner skicka ut en grodd över natten.
Låt dom stå varmt och ljust ett tag till och när du skolat om dom så kan dom gärna stå lite svalare.
Tror kanske att det kan bli lite för varmt och fuktigt i ett akvarium för att pelargoner ska trivas-

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon