embees
Vilka perenner är lämpliga att dra upp i växthuset nu?
Jag har ingen värme i växthuset.

Mvh
Majsan
MariaS
Alla som du sått ute.
rallan
hej! Jag sådde allt möjligti mitt växthus i slutet på april förra året, bl a doftlupiner, acklejor, stockrosor, tomater mm och då hade jag varken golvet lagt eller ens värme där, men det växte på bra och det mesta hann också blomma innan hösten var slut. Jag bor i odl.zon 5, vilket är norrlandskusten, så jag tror du kan vara lugn där nere på österlen...idag har jag både golvet och värmen på plats och har sått acklejor (5 sorter) mera doftlupiner...ska ge bort... svart stockros, löjtn.hjärtan, och någonting som var giftigt som jag fått, å det en hel mån. tidigare än förra året.
embees
CITAT (rallan @ 16-03-2008, 21:52) *
hej! Jag sådde allt möjligti mitt växthus i slutet på april förra året, bl a doftlupiner, acklejor, stockrosor, tomater mm och då hade jag varken golvet lagt eller ens värme där, men det växte på bra och det mesta hann också blomma innan hösten var slut. Jag bor i odl.zon 5, vilket är norrlandskusten, så jag tror du kan vara lugn där nere på österlen...idag har jag både golvet och värmen på plats och har sått acklejor (5 sorter) mera doftlupiner...ska ge bort... svart stockros, löjtn.hjärtan, och någonting som var giftigt som jag fått, å det en hel mån. tidigare än förra året.

Har du värme i växthuset?
rallan
Hej igen! Nu har jag värme, men bara under natten. Termostaten går igång om det blir kallare än 10 grader och slår av sig när det är 10 grader, så det är minimi temp. nu. Men som idag, när solen har kommit igång blir det fort 30! grader där inne...jag fick t o m öppna i taket en stund, fast jag stog där i bara linnet...och ute var det minusgrader, som vanligt. I vintras hade jag ingen värme alls där ute, men det höll sig runt noll-strecket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon