Nu är jag här igen!
Maken bara drog efter nästan tio år och tog med sig fritidshuset med den trädgård jag anlagt så fint (i zon 6). Efter tre månader, ensam med en tonåring i en för stor lägenhet, bestämde jag mig för att skaffa mig en egen trädgård. Så jag sålde lägenheten, köpte mig ett litet hus med en liten trädgård på 600 kvm - i zon 2.
Så här års i zon 6 brukade vi ha fullt upp med att skotta snö. Men här går jag nu i min alldeles egna trädgård, utan man visserligen men med hela gräsmattan full av uppstickande lökar.
Jaja, sådant kan livet vara. Framåt sommaren vet jag om jag bytt upp mig...
Elanor
ingrid fuxwall
03-03-2008, 21:57
Hoppas på att du bytt upp dig.
ingrid
Ja det hoppas jag med, lycka till! Låter underbart med zon2-trädgård, här uppe ligger snön några decimeter djup ännu...
rahmat2
03-03-2008, 22:06
CITAT (Elanor @ 03-03-2008, 21:55)

Nu är jag här igen!
Maken bara drog efter nästan tio år och tog med sig fritidshuset med den trädgård jag anlagt så fint (i zon 6). Efter tre månader, ensam med en tonåring i en för stor lägenhet, bestämde jag mig för att skaffa mig en egen trädgård. Så jag sålde lägenheten, köpte mig ett litet hus med en liten trädgård på 600 kvm - i zon 2.
Så här års i zon 6 brukade vi ha fullt upp med att skotta snö. Men här går jag nu i min alldeles egna trädgård, utan man visserligen men med hela gräsmattan full av uppstickande lökar.
Jaja, sådant kan livet vara. Framåt sommaren vet jag om jag bytt upp mig...
Elanor
Grattis med huset och trägården och lycka till!
Rahmat
Helen i Piteå Zon 5
03-03-2008, 22:35
du har säkert bytt upp dig när det gäller zoner och växtlighet,

hur som helst så var du modig som flyttade och skaffade dig något eget

lycka till med din nya trädgård och det nya huset.....
Tycker du gjorde något mycket bra av situationen! Hoppas du får en fin sommar.
Känner på mig att du har livet i din hand nu. Lycka till med det............
AnnammA
04-03-2008, 09:41
Det var en bra vändning...Lycka till med din nya trädgård!
Lars-Olof Arvids
04-03-2008, 11:12
Hoppas verkligen att allt blir bra. Här nere i zon 2 blommar ju redan lökväxterna fint, medan snön ännu ligger djup uppe i norr. Visst är det härligt att en lång växtsäsong har börjat och att ha en ny, egen trädgård att greja med. Lycka till!
Olle
Biggan_
04-03-2008, 11:18
Välkommen tillbaka hit, och ett stort Lycka Till med ditt nya liv och din nya trädgård!
Hej
Jag tycker att du är verkligt duktig och bra kvinna så gud bjuder dig bättre liv med son och trädgården, man ska inte bli besviken på män, män är som alla saker finns dåliga och finns bra, och du ska inte glömma nu, att vilja mannen som passar dig, och hoppas att gud ska hjälpa dig att hittar bra man också.
Lycka till, H: Bassam
Vad modigt av dej att flytta till zon 2, men det måste väl kännas som ett uppåtköp så här års, när man bara väntar på värmen, vårtecknen står som spön i backen och i norr skottas det febrilt....
Om jag förstår dej rätt så är det ju en trädgård som du flyttat till som du inte sett i sommarflor än... tänk vad spännande det blir i sommar när du hittar det ena efter det andra som sticker upp!
Och du vet att en kvinna reder sej bra utan karl! Lycka till med ditt nya projekt, och att det kanske kan dyka upp en lämplig kandidat sedan som du kan dela med dej av trädgården till. Men just nu är den bara din, så njut av den!
Chamomille
04-03-2008, 19:40
Lycka till med trädgården och ditt nya liv!
Ja hur var det där kinesiska ordspråket nu igen...nåt sånt här.
Vill du bli lycklig för en dag...drick en flaska vin
Vill du bli lycklig för en månad..tag dig en make/maka
Vill du bli lycklig för hela livet...plantera en trädgård
...så du har nog bytt upp dig...
Lycka till!
Det tycker jag var väldigt bra gjort av dig! Hoppas att du kommer att stortrivas!
Mvh
Fenja
CITAT
Ja hur var det där kinesiska ordspråket nu igen...nåt sånt här.
Vill du bli lycklig för en dag...drick en flaska vin
Vill du bli lycklig för en månad..tag dig en make/maka
Vill du bli lycklig för hela livet...plantera en trädgård
...så du har nog bytt upp dig...
Lycka till!
Det var det bästa jag hört på länge! Jag tror jag går ner i min nya vinkällare och hämtar upp en butelj direkt! Elanor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.