Full version: Kanna i kruka
Carina i Västerås
Hej
Länge sedan jag var in på forumet.....semester och trevligheter... tongue.gif biggrin.gif !!
Hur som helst..........köpte kanna-knölar på trädgårdsmässan som planterades i en stor kruka. En massa blad kom upp, efter ett tag fick jag flytta ut krukan ur växthuset för den slog i taket.
Kanna-stammarna blev över 2.3 m och blommorna var inte alls fina sad.gif .
Vad var det för monster jag fick tag på??
Enligt säljaren skulle blommorna vara röda och bladen mörkgröna men mina var ljusgröna med orange blommor (och alldeles för höga!!)
Gödslade med hästdynga i våras, kan det ha gjort att tillväxten blev så enorm?
Ja, ja nu ligger blomman i komposten. Min sambo som inte är ett dugg trädgårdsintresserad styckade med stor inlevelse kannan i lämpliga bitar. Tyckte det här med trädgård var riktigt trevligt! wub.gif biggrin.gif laugh.gif

Hälsningar Carina
Ina
Ibland verkar det inte vara sådär fantastiskt bra ordning på namnskyltar på mässor... Jag vet inte mycket om kannor men jag har svårt att tro att de skulle ändra färg på både blad och blommor för att du gödslat ordentligt. Tror mer på att säljaren kanske blandat ihop sorterna.
Ina rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon