Full version: Torka i byttorna!
*Humlan*
Idag när jag var ute på verandan så upptäckte jag att det torkat i flera av mina byttor med perennfrö. Och det var inte bara torrt, för det var snustorrt!! Är det helt kört för mina perennfrö nu? För visst är det så; att har fröna torkat en gång i jorden så sjunker oddsen drastiskt för att det ska gro? Bland annat var det irisfrö, julros, och aklejor. Inte hela världen, jag har fler frö av de flesta sorterna men flera veckors stratifiering är ogjort... Jag har vattnat i byttorna så det återståt väl och se om det gror senare. Jag hade inte påsar om dom, det skulle jag nog haft... Vad tror ni? Har jag gjort ett riktigt generalmisstag?
nina L
Va synd! JAg har gjort det samma men inget har överlevt. Hoppas nu att något enstaka frö inte har hunnit torka ut helt och att du kan få nåt litet att gro.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon