Lotta Olsson
Hej Alla !

Solen börjar värma även här uppe i norr (Umeå) och det är dags att börja planera för beskärning.
Jag har bra sågar (japanska) och sekatörer men skulle behöva komplettera med sångsekatör och stångsåg för nödlägen. Teleskopiska skaft är ett måste för att kunna transporteras i min Golf !
Känner någon till om det finns kombinerad stångsåg/stångsekatör, för samma teleskop-skaft ? Märke ? Vilka saluför den?

Tacksam för svar...
sparre

Jag skulle också vilja ha sekatör som sjunger rotfl.gif rotfl.gif
Men sekatör på "skaft" skulle inte heller vara dumt!!!
Anki
Lotta Olsson
Tänk att tryckfels-nisse fortfarande lever ! Det där var faktiskt rätt kul...

Men - letar fortfarande kunskap om detta verktyg som ryktesvis faktiskt ska existera.

Lotta
Boxer
AB J.M. Jönsson eller Nakaya
sparre
Förlåt Lotta , men jag kunde inte låta bli!!!!
Jag saknar den rätta med. Armarna räcker inte till! Nej ingen mer. thumbdown.gif

Kram Anki
Aqvakul
Fiskars har en modell, som säljs lite överallt - prisläge runt 400 kronor
Plantaget har sin egen modell - 199 kronor
Själv köpte jag Plantagets modell för ett år sen då de reade dem för 99 kronor. Kunde inte motstå.
Erfarenheten är att sekatören fungerar bra även på fullt utdraget skaft, medan sågen tenderar att bli väldigt "ginglig", svårt med kraft och precision.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon