ewa zon 3
Mina inomhus-vattenkannor
Varför har jag köpt så många gröna?
Hur ser din/dina ut?

/Ewa
[attachment=14348:Vattenkannor1.JPG] [attachment=14349:Vattenkannor4.JPG]
Lady Hamilton
Ja jag kan inte visa alla men de som jag hade närmast har jag fotograferat

Vad/vilken jag använder beror på vad/hur jag skall vattna

[attachment=14350:PICT9522.JPG]

[attachment=14351:PICT9524.JPG]
ewa zon 3
Jamen, en sån där röd mojäng som man skruvar på petflaskan har jag också, glömde den, och min är förstås grön giggle.gif
Schampoflaskan för nematodvattning glömde jag också. Får fota mer i morgon
Men Ladyn vad är det för stor växt du vattnar med hinken?
Lady Hamilton
CITAT (ewa zon 3 @ 04-03-2008, 18:53) *
Men Ladyn vad är det för stor växt du vattnar med hinken?

rolleyes.gif Underbevattnings brickorna brukar få en "dutt" på 5L åt gången Sedan har ju en del stora (50L krukor) med Fuchsia Margurit o Citrusar
Gåsis
Här kommer min kanna. Stril fram i snabeln som är helt oanvändbar, duschmunstycke har det varit upptill men det är borttappat och färgen verkar blekna mer för varje år. Urful och nästan obrukbar alltså rotfl.gif Varför jag använder den trots allt? Fick den som överraskning av dottern för några år sedan wub.gif

Myosotis

Lady Hamilton
Så söt man kan vara wub.gif
Lilla Selma
Sicken sötis du har i vattenkannan wub.gif . Det var bättre än den mus som flöt omkring i min och luktade apa häromdagen...

Hälsar Selma
ewa zon 3
CITAT (Gåsis @ 04-03-2008, 20:03) *
Här kommer min kanna. Stril fram i snabeln som är helt oanvändbar, duschmunstycke har det varit upptill men det är borttappat och färgen verkar blekna mer för varje år. Urful och nästan obrukbar alltså rotfl.gif Varför jag använder den trots allt? Fick den som överraskning av dottern för några år sedan wub.gif

Tänk jag tycker den har karraktär din elefantkanna bravo.gif

Och Myosotis din katt i kanna är jättesöt wub.gif

Mera vattenkannor tack! yes.gif

/Ewa
Dito Verde
Denna har jag och jag vill byta den mot Myosotis kanna.
[attachment=14397:vattenfant.jpg]
Myosotis
Kannan kan du väl få men innehållet bor numera hos Anton, 7 år. Han skulle inte bli glad om du tog hans kisse...
Ciczi
det här är min kanna, ganska ordinär men rätt bra bild om jag får säga det själv. giggle.gif

Ciczi
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 04-03-2008, 20:39) *

wub.gif
LindaLunda

Här är min älsklingsvattenkanna wub.gif ! Den har en drake yahoo.gif på magen !!! Strilen skruvas på tummenupp.gif ! Praktiskt så att den inte ploppar av när man vattnar. Och den rymmer faktiskt ca: 10 liter.

Linda
ewa zon 3
2 elefanter, en banangul och en drake, undrar hur det här ska sluta?
och varför blir jag inte förvånad över att din älsklingsvattenkanna har en drake Linda? wub.gif

/Ewa
LindaLunda
Hihi... och så en med en farlig tiger i !!!!
Linda
skogstroll
Inga bilder har jag men jag har en liten tråkig vit på jobbet och en stor orange + stor metall + petflaska med stril hemma smile.gif
Villa Blåkula zon 7
Myosotiskannan var för underbar!
Tack för dagens glädjebild./Irene
Bengt i Särö
[attachment=14591:Vattenka..._3_pipar.jpeg]
CITAT (ewa zon 3 @ 04-03-2008, 18:22) *
Mina inomhus-vattenkannor
Varför har jag köpt så många gröna?
Hur ser din/dina ut?

[attachment=14348:Vattenkannor1.JPG] [attachment=14349:Vattenkannor4.JPG]

Här är min vatenkanna,det är den bässta som jag har haft
det går mycket fortare att vattna.

Hälsningar
Bengt i Särö
Gillan
CITAT (Bengt i Särö @ 07-03-2008, 00:28) *
[attachment=14591:Vattenka..._3_pipar.jpeg]
Här är min vatenkanna,det är den bässta som jag har haft
det går mycket fortare att vattna.

Hälsningar
Bengt i Särö

Det var det häftigaste jag sett i vattenkanneväg Bengt! En sån skulle jag inte ha nåt emot att ha tummenupp.gif .

Här kommer en bild på vad jag använder mig av. Dunken längst bak har jag sådär 7-8 st och alla är alltid fulla med vatten.

[attachment=14607:2008_03_...001_ODLA.JPG]
ewa zon 3
Härligt att se era vattenkannor och Bengts "snabbvattnare" skulle jag själv vilja ha. bravo.gif

/Ewa
MariaÖrebro
Jag som tycker att jag inte har några vattenkannor! När jag samlade ihop dem blev det ju några i alla fall! Måste erkänna att jag aldrig använt den där lilla strilen, men nu provade jag den och den är ju hur bra som helst!!! Mina småbebisar kommer att älska den!
[attachment=14646:Vattenkannor.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon