annagranq
Sådde aklejruta, sen under snö 5 veckor, nu inne under lysrör men inget händer trots att det gått 9 dagar. Funderar på att skicka ut dom under snön igen, vad säger ni?, eller kan det ta ännu längre tid för att gro.
Eva 33c
Mina stod ute (förra året) från 20januari till 1 april, sen tog jag in dem i frostfritt växthus. Sen tog det mellan 2 och 3 veckor för dem att gro. Fast enligt vad jag läst så är kanske 5 veckor kallt i kortaste laget för aklejrutan, men jag har inte gjort några "jämförande studier" precis. Ge dem någon vecka till inne, har inget hänt då kan du ju ställa ut dem och låta dem gro med vårvärmen ute.
Anki V
Så här står det i mina papper från i fjol:
Thalictrum aquilegifolium aklejruta Sådd: 5/2 inne, 1:a grodd 22/2, gror ojämnt. Utskolade 9/3.

Tom Clothiers sådatabas säger: Thalictrum aquilegifolium, chelidonii, dasycarpum, dipterocarpum, flavum, foetidum, lucidum, minus, revoltum, and rochebrunianum , Sow at 20ºC (68ºF), if no germination in 3-4 wks, move to -4 to +4ºC (24-39ºF) for 2-4 wks
Mina grodde utan kyla

/Anki
annagranq
tack, väntar ett tag till och händer inget så blir det snön igen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon