Full version: Måste få berätta
tepa
Hej !

Vi var idag förbi min lokala trädgårdshandlare. Förbi och förbi, förresten. Vi var nog IN där. Köpte två Cornettblommor, en Kristi Törnekrona, en engelsk Pelargon och en Peperomi. Oj vad det kliade i fingrarna när vi kom hem och man fick packa upp.
Det är bland det roligaste jag vet ! Bild nedan. Den rödbladiga fram i gul kruka vet jag inte vad den heter, men kanske någon vet ? Den har likadana blad till formen som Kungsbegonia, men dessa är helröda.

Hälsn Tepa
evni
CITAT (tepa @ 04-03-2008, 19:40) *
Hej !

Vi var idag förbi min lokala trädgårdshandlare. Förbi och förbi, förresten. Vi var nog IN där. Köpte två Cornettblommor, en Kristi Törnekrona, en engelsk Pelargon och en Peperomi. Oj vad det kliade i fingrarna när vi kom hem och man fick packa upp.
Det är bland det roligaste jag vet ! Bild nedan. Den rödbladiga fram i gul kruka vet jag inte vad den heter, men kanske någon vet ? Den har likadana blad till formen som Kungsbegonia, men dessa är helröda.

Hälsn Tepa

Grattis till dom nya växterna. Visst är det roligtatt få packa upp när man kommer hem. bravo.gif
tepa
Tack Evni !

Visst är dom fina. Finns det någon Kornettblommefantast här på forumet som kan dela med sig av sina erfarenheter beträffande Kornettblommor ? Någon som har och är nöjd med Kristi Törnekrona? Har läst att den kräver omsorg. Hur ni brukar sköta dom, och så, för att dom ska blomma om. Hur gamla har ni fått dessa växter att bli ?

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon