Full version: Vad gör jag nu?
Lemonne
När jag flyttade hit för tre år sedan var jag måttligt populär då mina hundar skällde alldeles för mycket när jag inte var hemma. Hyresvärden framförde klagomål på klagomål och vi var väl inte bundisar direkt, ända till han upptäckte mitt odlarintresse!! Han har berömt mig rikligt för mina stora pelargoner och jag får hela tiden ge tips och råd.

Mest beröm fick jag för att ha övervintrat en engelsk pelargon. Jag nickade leende när han sa det, tänkte att han sagt fel och menade Änglapelargon. Men så här om dagen frågade han om han kunde få en stickling av den Engelska pelargonen. Jag, som vill vara populär hos hyresvärden, hade inte hjärta att påpeka att jag inte alls har några engelska pelargoner, utan lovade honom en stickling unsure.gif

Tittar mig omkring på den inglasade balkongen... Kan han mena hibiskusen? De har ju lite lika blad? Jag har bara häng-, Ängla- och zonalpelargoner... Kan det vara någon av dessa han förväxlar med engelsk pelargon??

Känner att "lögnen" gått lite för långt för att tala om för honom att det inte existerar några blommor av denna sort på min balkong... Vad gör jag nu? giggle.gif
Tosan
Be honom komma in och fråga vilken av de engelska han ville ha så han får peka giggle.gif
Wilmer
Jajust det, toppen förslag! Du har ju så många och du vill ju gärna ge honom rätt tummenupp.gif
Anki på Öland
Tror du inte han menar Änglapelargonen då??
ANki
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 04-03-2008, 22:30) *
Jajust det, toppen förslag! Du har ju så många och du vill ju gärna ge honom rätt tummenupp.gif

giggle.gif
Lemonne
CITAT (Wilmer @ 04-03-2008, 22:30) *

giggle.gif Vilken bra idé!! Då slipper jag skämmas iaf än om jag ger honom en hibiskusstickling.... Annars så kanske jag ska köpa mig en engelsk pelargon, de är ju faktiskt ganska fina biggrin.gif

Men inte kan han mena Änglapelargonerna? Det enda som är likt den engelska pelargonen på den är ju namnet...?
netaave
Tror han menar änglapelargonen. Säg som det är, att "jag har ingen engelsk men du kanske menar ängla..osv men kom gärna in och titta det kanske finns nåt mer du vill ha stickling av"
Blir han inte glad då, vet inte jag...hur han sku bli det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon