Full version: DAGENS KORP!
SkaparStugan2
Jag är en av dom som tycker om korpar! Speciellt för deras utseede! Har Du en bild,så skicka den till mej! Roliga ,vackra spelar ingen roll bara det är korpar! thanks.gif
Wilmer
Vi har korpar i hästhagen, de är mäktiga fåglar. Tyvärr så har de ovanan att doppa likdelar i hästarnas vatten, det är ju inte helt hygieniskt thumbdown.gif Jag har bara lycktas fånga en på mobilen en gång, men det blev uruselt kort.
Myosotis
Korp är min favorit med! Har tyvärr inga bilder.
skogstroll
Önskar jag haft kameran med mig här om helgen när mamma och jag var ute och gick. Finns mycket korp där jag bor! En dag i somras satt två korpar i ett träd och rätt var det var flög de rätt på mig nästan så jag hoppade högt. De är fina och stora smile.gif
SkaparStugan2
Hej Skogstroll! Har varit inne på Din intressanta trädgårdsblogg och kikat! Du verkar veta det mesta om chili odling! Vad säger du,chili hot lemon är det någat att satsa på? g.gif
skogstroll
Halloj, den har jag inte provat tyvärr. Dessvärre är jag ganska grön på chili, har inte odlat så mycket tidigare. Men jag läser allt jag kan komma över smile.gif
Lars-Olof Arvids
Här kommer en bohuslänsk korp flygande.

[attachment=14521:Korp.jpg]

Olle
SkaparStugan2
Hej! Den tackar jag för! tummenupp.gif
KURT
Webkameran vid åteln på Stora Mosse nationalpark visar ju ofta korpar, även om inte skärpan alltid är den bästa:

http://www.webbkameror.se/djurkameror/stor...mosse_2_640.php
SkaparStugan2
Hej! Jisses...Amanda....Det var verkligen en intressant länk! Den upplysningen tackar jag för! tummenupp.gif
Myosotis
Vilken bra webkamera!!! Det är faktiskt första gången det funkar att titta på en webkamera här. Hur ser det ut hos er som har snabb uppkoppling? Här är det stillastående bilder som förnyas med några sekunders mellanrum, men ni kanske ser rörliga bildar?
storm
Bilderna jag ser ändras varje sekund,men va kul att få se dem såhär och vilken respekt korparna har för rovfågeln som kom och satte sig.
gunvor
CITAT (Wilmer @ 05-03-2008, 10:17) *
Vi har korpar i hästhagen, de är mäktiga fåglar. Tyvärr så har de ovanan att doppa likdelar i hästarnas vatten, det är ju inte helt hygieniskt thumbdown.gif Jag har bara lycktas fånga en på mobilen en gång, men det blev uruselt kort.

ursäkta en fråga - likdelar??????????????????????????????
Mejal
Tack för länken.
Korpar är även min favoritfågel. Vi har en hel del som flyger runt omkring oss.
Häromdagen när jag var ute och gick var det en som satt i skogskanten och iaktog meg. Därefter flög han ut (jag gick på ett öppet fält) och cirklade ovanför mig under ivrigt tjatter. (givetvis tjattrade jag tillbaks, hoppas ingen såg mig blush.gif ) Sen flög han runt en stund, men innan han flög iväg för gott, så kom han ut ytterligare en gång och tjattrade på mig.
Det fanns absolut ingen anledning för honom att flyga som han gjorde om det inte var så att han var nyfiken på vem jag var. Häftigt! Jag känner mig utvald! biggrin.gif
SkaparStugan2
Ja det är något speciellt med korpar! Dom ser så kloka ut där dom sitter och spanar ut över omgivningen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon