Full version: Pionvallmobebisar
fruberglund
Sådde pionvallmo förra året och planterade ut, nu hoppas jag de har självsått sig i rabatten. De blommade fint trots den solfattiga sommaren förra året.

Undrar bara om någon har en bild på hur de små bebisplantorna ser ut, det kommer jag ju självklart inte ihåg giggle.gif

Jag vill försöka undvika att rensa bort dem av misstag när det är dags för det om några veckor (jodå, här nere i söder är våren tidig och ogräset börjar redan frodas).
fruberglund
Ingen?
Gåsis
Dom är lite svåra att beskriva och jag har ingen bild men som jag minns det är det först två små barrliknande blad men ganska fort kommer blad som är lite vågiga i kanten och aningen avlånga. Det mest utmärkande är att dom inte är riktigt gröna utan grågröna. Har man sett en är dom jättelätta att känna igen. Ska leta bild.

/Åsa
Irene_L
Här kan du se småplantor:
http://theseedsite.co.uk/db16.html
fruberglund
Vilken bra sida! Tack Irene L, den är sparad som bokmärke. Då tror jag att jag redan har små bebisar i rabatten redan i så fall. Trodde det var ogräs men då får de vara kvar så hoppas jag det är såna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon