evni
Hallå !

Någon mer än jag som har hostat sönder revbenen ?

Det gör såååå jääävla ont att andas, hosta, nysa, gå, stå, ligga, sitta.

Det är andra gången jag gör det och NU fick jag åka in till akuten.
Där blev jag kvar och dom tog EKG och blodprover under lördagsnatten. Det ända som
finns att göra är smärtstillande. Morfin m.m.

Jo jag förstår att Ni tycker att jag ömkar mig själv men det här var det värsta jag har varit med om.
Jag föder hellre 20 barn.

Tack att jag fick tycka synd om mig själv en stund.

/Eva
titti49zon6
Tycker synd om dig, har själv spräckt revenen och vet hur ont det gör
hoppas att du kryar på dig snart, skickar denna som tröst blomma.gif och en smiley_small_hug.gif
(själv har jag varit och fått antibiotika idag, har lunginflammation och det är nog så jobbigt)
Kamilla z 7
Nämen trostar.gif HOSTAT av revbenen...för att inte tala om hur ont det gör att hosta av dem,hur jobbigt är det inte med själva hostan??
Fy för den lede...krya på dig smiley_small_hug.gif
rahmat2
Hej,

Krya på dig!
Rahmat
linaloviza

Hej Eva,

Jag hostade av ett revben för flera år sedan så jag vet hur du har det...

Läkaren såg inget just då men nästan ett år senare gjorde jag en röntgen i annat ärende och då kunde de se att revbenet varit helt av. Då förstod jag varför jag haft så himla ont.

Krya på dig!
evni
Tack snälla Ni.
Jag känner att det är på väg åt rätt håll.
Men oj oj oj nästa gåmg jag blir förkyld och kankse hostar det törs jag inte tänka på.

Tack för Er omtanke. thanks.gif
Felicia
Ja usch, det är ont som f*n, mycket värre än vad man nånsin kan tro.
Jag har också hostat sönder revben en gång men så har jag även trillat av en häst och brutit 6 revben på flera ställen (plus lite andra frakturer också) så jag vet hur det känns..
Allt gör ont, andas, hosta, nysa -fear-.gif och om man konstigt nog skulle få för sig att skratta.
Sen att ligga och sova är nästan omöjligt från början.
Jag fick starka värktabletter då jag hade haft sönder flera stycken, Tradolan (fast jag kallade dom för Trall-la-la tabletter), diklofenak och alvedon. Gjorde inte att det onda försvann men man klarade av det bättre på något sätt - blev lite smålullig så där giggle.gif
Hoppas du fått någon bra hostmedicin, typ Mollipect (ifall du har grejer som sitter fast i lungorna) eller Cocillana-Etyfin som är väldigt effektivt hostdämpande.
Krya på dig, snart blir det bättre blomma.gif smiley_small_hug.gif
evni
CITAT (Felicia @ 05-03-2008, 19:29) *
Ja usch, det är ont som f*n, mycket värre än vad man nånsin kan tro.
Jag har också hostat sönder revben en gång men så har jag även trillat av en häst och brutit 6 revben på flera ställen (plus lite andra frakturer också) så jag vet hur det känns..
Allt gör ont, andas, hosta, nysa -fear-.gif och om man konstigt nog skulle få för sig att skratta.
Sen att ligga och sova är nästan omöjligt från början.
Jag fick starka värktabletter då jag hade haft sönder flera stycken, Tradolan (fast jag kallade dom för Trall-la-la tabletter), diklofenak och alvedon. Gjorde inte att det onda försvann men man klarade av det bättre på något sätt - blev lite smålullig så där giggle.gif
Hoppas du fått någon bra hostmedicin, typ Mollipect (ifall du har grejer som sitter fast i lungorna) eller Cocillana-Etyfin som är väldigt effektivt hostdämpande.
Krya på dig, snart blir det bättre blomma.gif smiley_small_hug.gif

Exakt dom tabletterna har jag just nu. Tradolan, Diklofenak, Panodil och Cocillana Etyfin.
Känner mig som en riktig tablettmissbrukare. Men som du skriver det onda försvinner inte men det går att hantera det på ett annat sätt.

Tack
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon