Full version: NY KAMERA
Bettis
I går kväll kom gubben hem med en Nikon D40X yahoo.gif yahoo.gif har sprungit runt här i em och fotat och fotat giggle.gif så roligt det är med en riktig kamera (hade bara en lite digitalkamera innan) Så här ska fotas mer whist.gif
skogstroll
kul! man blir heltossig i början att fota allt! tummenupp.gif
Bettis
CITAT (skogstroll @ 05-03-2008, 16:55) *
kul! man blir heltossig i början att fota allt! tummenupp.gif

Visst blir man som den här tex
slangen
Bra val,jag har en likadan smile.gif
Floppy
CITAT (slangen @ 27-03-2008, 18:47) *
Bra val,jag har en likadan smile.gif

tummenupp.gif Samma här...är en 'Nikon-nörd'...
skogstroll
det är häftigt att kunna komma så nära och få med knopp-ludd och allt möjligt fint. När det blir varmare ska jag ut på knopp-tur med min ultra-zoom rolleyes.gif
Bettis
CITAT (skogstroll @ 28-03-2008, 16:20) *
ultra-zoom rolleyes.gif

Det vill jag också ha yes.gif
skogstroll
det är nog bra men jag måste skaffa stativ, jag blir så ivrigt darrig giggle.gif
Bettis
CITAT (skogstroll @ 28-03-2008, 16:27) *
det är nog bra men jag måste skaffa stativ, jag blir så ivrigt darrig giggle.gif

giggle.gif
slangen
Macrofotografering verkar var som att kliva in i en helt ny värld !
Själv la jag pengarna på ett VR-zoom men snart blir det nog ett macro också..och ja stativ är att rekommendera !
Bettis
CITAT (slangen @ 28-03-2008, 18:38) *
Macrofotografering verkar var som att kliva in i en helt ny värld !
Själv la jag pengarna på ett VR-zoom men snart blir det nog ett macro också..och ja stativ är att rekommendera !

Vad är ett VR-zoom (zoom vet jag vad det är men vad står VR för, är det ett bra zoom?
slangen
VR = Vibration reduction = skakreducering = optiken kompenserar rörelser från dig och gör att bilden blir mer still.
Värt varenda krona !
Bettis
CITAT (slangen @ 28-03-2008, 18:42) *
VR = Vibration reduction = skakreducering = optiken kompenserar rörelser från dig och gör att bilden blir mer still.
Värt varenda krona !

OK tack för tipset thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon