Kajsa
Vi tar en udda Austin idag som jag köpte av Flora Linnea förra våren, en ny Austin från 2005. Efter en snäll vinter kan jag inte säga något om härdighet, har dessutom snurrat in rosen i vinterväv, man blir lite extra rädd om dessa nykomlingar. Det står alltid zon 3 på nya Austinrosor, dom testas bara till zon 3, det är sedan upp till oss privatpersoner att prova från olika delar av landet, så det tar många år innan vi verkligen vet.

Färgen, koppar, orange, blir ca 1m eller högre.

Vad har man för grannar till Summer Song, Linnaeus planterades nära i våras, men den blir högre.

Tänkbar granne, Linnaeus kom förra året, ca 1.20 m hög.
ewa zon 3
Härlig och ovanlig färg på Summer Song!
Nu är det här en Austintråd men eftersom du visar Linnaeus så vill jag passa på och fråga om han doftar något?

/Ewa
Kajsa
Linnaeus doftar bara svagt, men Summer Song doftar en massa gott istället.
AnnammA
...ev finns där en hörna med plats till den färgskalan... Vi får se, för min "lista" är inte färdig än...
noranettan
Oj, oj, oj Kajsa. Vilken kombination! Tur att gubben inte tittar in här, han hade domnat av. Jag har aldrig sett Summer Song IRL.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon