fruberglund
06-03-2008, 12:43
Såg bild på Burgundy Iceberg på AoT och måste bara ha den!
Nån som vet om den finns att få tag på i Sverige? Hittade den på Lens men de skulle ha 28 euro i frakt för 3 stycken, lite saftigt kanske. Fast det är klart, får jag inte tag på den här så måååååste jag ju skicka efter den ändå!
Har vanliga Iceberg och den är ju bara så vacker så hur kan man då motstå en mörklila skönhet?
Burgundy Iceberg
Besvärligt behöva leta utomlands, såg att Hellan hade rosen, hon tittar in här då och då hon vet väl var hon köpt rosen. Annars finns säkert Austinrosor i den färgen om man börjar leta hos Rosenposten eller Flora Linnea.
fruberglund
06-03-2008, 16:46
Den färgen finns säkert ja men vill ha just den!
Tror Hellan hade köpt sin där på Lens i Belgien faktiskt men är inte 100 säker.
Det är bara att betala då, vill man ha något väldigt mycket så..... du hittar säkert en del andra rosor också

Har du ingen rosvän du kan gå ihop med och dela på frakten ?
fruberglund
06-03-2008, 22:46
Ja, vill jag ha dem är det ju bara att betala som sagt
Dessutom var inte rosorna så dyra, 7,20 euro=68 kr/ros.
Inkl. frakt ca 470 kr, inte så mycket ändå för 3 rosor, många plantskolor tar ju 150:-/st om man köper här hemma i Sverige.
Jag slår nog till
Alexander-VG-zon3
06-03-2008, 22:50
herre gud vilken skönhet du har hittat ,, zon?
( alltomtradgard-länken funkar inte på MIN data )
fruberglund
06-03-2008, 23:19
Ska vara samma zon som Iceberg har jag förstått, zon 4 tror jag den ligger på.
Ja visst är den fin

Gå in på AoT:s roslista och sök på namnet så dyker den upp
Helenavborg
06-03-2008, 23:31
Jadå, jag köpte den hos Lens. vi var ett helt gäng som sambeställde så fraktkostnaden per ros belv inte mer än 12 kr. men är det nån ros jag verkligen vill ha bryr jag mig inte om kostnaden. Drar in på annat i stället. Inga nya kläder, inga nya skor, inga dyra viner o.s.v. Vad försakar man inte för att få det man suktar efter.[attachment=14589:42._Burg..._Ice.him.jpg]
Just så resonerar jag

man sparar in på annat, allt för att få sina älsklingsrosor.
fruberglund
07-03-2008, 09:08
Jag har redan "trädgårdspengar" sparade (min man och jag sätter undan 500:- var/månad, han till sina bilar och jag till växter m.m. till trädgården. På så sätt blir det inget gnäll när man köper nåt, då är det ju "mina" pengar! Ett bra system tycker vi
Men det är ju så mycket annat man vill ha nu också när trädgårdshalvåret snart börjar

Vi får se, först och främst måste jag få fram nånstans att sätta dem...men ha dem ska jag absolut även om det kanske får vänta tills nästa år!
Alexander-VG-zon3
07-03-2008, 21:31
CITAT (fruberglund @ 06-03-2008, 23:19)

Ska vara samma zon som Iceberg har jag förstått, zon 4 tror jag den ligger på.
Ja visst är den fin

Gå in på AoT:s roslista och sök på namnet så dyker den upp

zon 4 ,, det låter bra det för en som odlar i zon 1-2 ( eller som denna vinter medelhavs zon )
tyvärr kan jag inte varar inne på aot så mycket då det segar nåt enormt för att kunna söka å va på forumet .
Såg den här tråden och rosen på Alltomträdgård IDAG, ett år senare.
Den väcker ett ENORMT habegär!!
Min Iceberg är nog den rosen jag är mest nöjd med och en dotter till henne vore finfint.
Är det någon som har länken till Lens i Belgien? Eller vet ni om den går att köpa i Sverige?
strandskatan
25-03-2009, 16:26
Trädgår´n i Söderfors har den. www.tradgarn.com
Tack Strandskatan! Skall kontakta dom snarast tänkbart!
*Ulrica*
25-03-2009, 16:37
Åh! Så fin! Vill ha!
Jag har även sett bilder på en 'Pink Iceberg', någon som känner till den?
Ezereht
25-03-2009, 19:02
Jag tittade också på den där men tänkte att den får man väl aldrig tag på. Men den är rätt ny så kanske om några år.
pilgrim
25-03-2009, 19:14
Var inne på Trädgårn´s hemsida men hittar inga priser... är jag blind eller...
Erika i Sandviken
25-03-2009, 20:47
Jag har den och köpte den i Söderfors,missminner jag mig inte hade Per och Inga några kvar i höstas.
Jätte fin ros.Den var inte jätte dyr vad jag har för mig.
[attachment=32397:Burgudy_Iceberg.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.