Full version: Bred Fiberduk
uno
Hej óhoj!

Vet någon om det finns fiberduk/odlingsduk med ca 3 m bredd? Gärna 23 gram/m2 men det är ok med 17 gr/m2.

Ute i god tid
Lemonne

Jag har begagnat hemma, förstås. Vår 17 grams sprack upp och revs av på mitten i blåsten förra året, så nu ligger stora delar av den och skräpar... Fast den ser ju inte så rolig ut förstås. Om du är intresserad kan jag kolla hur den ser ut nästa gång jag åker upp. PM:a mig isf.
Chamomille
Ohoj!

Weibulls har 2 och 4m... Klippa och klistra? rolleyes.gif
flingan
Byggfirmornas markduk (vit) brukar vara 4 meter sen köper man per meter, den är rätt billig också
Bitta98
Lindbloms frö har fiberduk i två tjocklekar och flera bredder och längder
carusogugge
Ett bra alternativ är gardinen Lill från Ikea. Är gjord i polyester, stark, töjbar, kan användas många år. Kostar 39 kr för två längder 250 x 280 mm, man kan sy ihop om man vill ha den bredare. Perfekt för skydd mot insekter.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90111980
Evalina21
CITAT (carusogugge @ 12-03-2008, 14:10) *
Ett bra alternativ är gardinen Lill från Ikea. Är gjord i polyester, stark, töjbar, kan användas många år. Kostar 39 kr för två längder 250 x 280 mm, man kan sy ihop om man vill ha den bredare. Perfekt för skydd mot insekter.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90111980

En undran till dig som föreslog gardinen Lill från Ikea. Kan man använda den som skuggning i växthus? Kanske är den för tunn?
carusogugge
CITAT (Evalina21 @ 12-03-2008, 15:24) *
En undran till dig som föreslog gardinen Lill från Ikea. Kan man använda den som skuggning i växthus? Kanske är den för tunn?

Den kanske är för tunn om man bara vill ha den för att ge skugga, men Ikea borde ha någon annan vit polyestergardin som är tätare som passar bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon