Vi kallar det bara för frostspridare för att de är mest användbara under frostbevattningen. Under järnnätterna då jordgubbsplantorna blommar och är känsliga för frost får vi frostvaka, går graderna under fyra grader kör vi igång bevattningspumpen och bevattnar för att hålla temperaturen över nollan. Våra småspridare har mindre munstycke vilket innebär att de spottar ut mindre vatten, vilket i sin tur bidrar till att vi kan ha fler spridare igång samtidigt och därdav frostskydda så mycket areal som möjligt. Bevattningspumpen orkar ju inte med hur mycket som helst!
Låter ålderdomligt - vilket det också är, vi är ett litet jordbruk som ni kanske såg på antalet hektar, och vi har inga möjligheter att införskaffa nymodigheter

CITAT (rahmat2 @ 07-03-2008, 11:24)

Har ni prövat att så kikärter. De är godast när de är färska(innan de soltorkas). Ett paket kan man så nånstans, eller?
Nä, kikärter har jag inte provet... är väl inte så förtjust i dem, men jag har ju bara ätit de torkade. Kanske man skulle prova att så, jag kanske skulle gilla de färska...