Var hittar jag frö till dem? Är de svåra att så? Inomhus hela året eller kan de stå ute i skyddat söderläge? Har ju inget växthus (ÄNNU)
Trädgårdsmästren på bergianska visade mig en fin Kaffirlimeplanta ca 1,2 meter hög med många taggar. Hon sa att den går bra att odla inomhus. Glömde att fråga var hon fått fröerna. Men nu så här efterhand vill jag också få tag på fröer. Det vore ju underbart att kunna plocka sina egna kaffirlimeblad - direkt från plantan ner i grytan.
Ja precis, plocka egna blad...slurp. Har kollat på Impecta och flera andra men hittar ej...Vet nån nåt bra ställe utomlands som amn kan beställa billigt ifrån som möjligen kan ha?
MariaÖrebro
07-03-2008, 15:03
www.tradewindsfruit.com beställde jag mina kärnor ifrån! Så här ser min planta ut som jag planterade i slutet av januari:
[attachment=14627:Kaffir_Lime_002.jpg]
Har beställt massor från Trade Winds Fruit, och jag tycker de är bra. Dessutom är de billiga!
mogge92
08-03-2008, 17:45
Den där sidan måste vara det bästa som hänt mig! tack för tipset

hur går det med betalning osv? frakten, är den dyr?
MariaÖrebro
09-03-2008, 19:33
Frakt: 10% av det du handlar för... Blir inte mycket, alltså! Man betalar med kort och det är en säker betalning. Jag tror jag har lovordat Trade Winds 100 gånger snart här på Odla. Är sååå nöjd!
Lycka till med beställningen!
Tack så mycket för svaret! Där kommer jag definitivt beställa fröer!
Jag hittar inte växten på www.tradewindsfruit.com. Heter det något annat än Citrus Hysterix?
/Unni
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.